add-circle-outlineaddarrow-downarrow-leftarrow-rightarrow-upbookmark-filledbookmarkcameracancelcaret-rightchat-bubblecheck-circlecheckcheckbox-marked-circle-outlinechef-hatcircle-filledclocheclosecloud-uploadcoffeecomment-question-outlinecomment-write-outlinecookiedownloadediteventexitfacebookfoodfrying-panheart-filledheart-outlinehelp-outlineinfo-outlineinfoinstagramkey-pointkeyboard-arrow-downkeyboard-arrow-leftkeyboard-arrow-rightkeyboard-arrow-upkisik-ateslinkloading-3-quarterslocation-pin-filledlocation-pinmapmenumore-horizmore-vertnotifications-outlineperson-addpersonpictureplacesquestionquote-leftquote-rightreciperemovereplyschedulesearchsettingssharestartrashtwitterverifiedvideocamwarningyoutube-play
Blog

Bağışıklık Sistemini Güçlendiren Top 10 Besin!

Bu besinleri hayatınızdan eksik etmeyin...

Bağışıklık Sistemini Güçlendiren Top 10 Besin!
Paylaş

1. Turunçgiller, Kuşburnu ve Kivi

Yüksek C vitamini bağışıklık sistemi aktivasyonunu arttırır. C vitaminin çok iyi kaynağı olan kivinin günde 2 adet tüketimi, günlük C vitamini ihtiyacımızı karşılamaktadır.

2. Sarımsak

Doğal bir antibiyotik olarak da bilinen sarımsak bağışıklık sistemini destekleyen antioksidanları içerir.

3. Nar

Antioksidan kapasitesi oldukça zengin olan nar önemli miktarda da potasyum, lif, C ve A vitamini ve niasin içermektedir. Bağışıklık sistemini de güçlendirdiği için gribe karşı koruyucudur.

4. Kefir

İçerisinde bulunan probiyotikler bağışıklık sistemini destekleyici bir rol oynarlar.

5. Yulaf

İçinde bulunan beta-glukan, bağışıklık sistemini güçlendirir.

6. Elma

Elma, içeriğindeki E ve C gibi antioksidan vitaminler ile bağışıklılık sistemini güçlendirerek hastalıklara karşı vücut direncini artırır.

7. Yeşil çay

İçerisinde bulunan polifenollar ve flavonoidlerden dolayı güçlü bir antioksidan özelliğe sahiptir.

8. Propolis

Doğal bir arı ürünü olan propolis, bağışıklık sistemine destek olup hastalık oluşumunu engeller.

9. Brokoli, Ispanak ve Lahana

İçerisindeki antioksidan vitamin ve minerallerden dolayı bağışıklık sistemini güçlendirici bir etki sağlar.

10. Yoğurt

Yoğurt, probiotikler ile zengin besin öğeleri içermesi sayesinde bağışıklık sistemini güçlendirir.

Gamze Şanlı Ak
Gamze Şanlı AkNişantaşı Üniversitesi - Doktor Diyetisyen (PhD)

Yorumlar

Bu gönderiye henüz yorum yapılmamış.

Yorum Yaz
0 / 1000

Benzer Yazılar

Kısık Ateş
Kısık AteşModeratör
Balık Takvimi

Balık Takvimi

13 Mayıs 2019

Tüm balık sevenler burada mı? Balık hakkında bildiğiniz, eksik bildiğiniz veya bilmediğiniz her ne varsa sizler için araştırdık!

Ömür Akkor
Ömür AkkorYemek Araştırmacısı ve Seyyah
Sıcak Ramazan Serin Sahur

Sıcak yaz günlerinde tüketilmesi gereken sağlıklı ve serinletici içecekler imdadımıza yetişiyor.

İlkay Gök
İlkay GökDr. Öğr. Üyesi - Okan Üniversitesi Gastronomi Bölüm Başkanı
Çavdarın Gücü

Çavdarın Gücü

19 Temmuz 2019

Lif deposu çavdar hakkında bilinmeyenler...