Kısık Ateş
Blog

Ramazan’da Tok Tutan Besinler Nelerdir?

Ramazan ayı, bedenimizin ve ruhumuzun arınmasını sağlayan çok özel bir dönemi kapsar. Peki, sahurda ne yemeli? Oruç tutarken gün boyu tok tutan yiyecekler nelerdir? İşte Ramazan’da tok kalmamızı sağlayan sağlıklı besinlerin tüm detayları…

Ramazan’da Tok Tutan Besinler Nelerdir?
Paylaş
  • 6B
  • 31
  • Kaydet

Ramazan’da Tok Tutan Besinler

Ramazan ayı, bedenimizin ve ruhumuzun arınmasını sağlayan çok özel bir dönemi kapsar. Ramazan’da günlük beslenme iki ana ve bir ara öğüne düşerken, özellikle kırmızı et, pide, ekmek, pilav, makarna, hamur işleri, tatlı, börek tüketimi artıyor bununla birlikte sebze, meyve ve beyaz et özellikle de balık tüketimi azalabiliyor.

Oruç tuttuğumuz dönemde gün boyu tok kalmak için en iyi besinler;

Yumurta

Anne sütünden sonra en kaliteli protein kaynağı olan yumurtanın 36 saate kadar tok tuttuğunu gösteren çalışmalar bulunmaktadır. Yumurtayı haşlanmış, omlet, menemen veya sahanda olarak tüketebilirsiniz. Kişiye bağlı olarak sahurda tüketeceğiniz 1-2 adet yumurta tüm gün tok kalmanızda anahtar rol üstlenir.

Yoğurt

Protein içeriği ile tokluk veren, metabolizmayı hızlandıran bir besin olan yoğurt aynı zamanda probiyotik özellik göstermektedir. Bu nedenle ramazanda oruç tutanların en büyük şikayeti olan bağırsak tembelliği/kabızlığın önlenmesinde de önemli yere sahiptir.

Tam tahıllar

Temel enerji kaynağımız olan karbonhidratlardan korkmak yerine glisemik indeksi düşük olan kompleks karbonhidratları tercih etmek her zaman olduğu gibi ramazan ayında da önemlidir. Gün içinde gerekli enerjiyi sağlayarak kan şekerinin düşmemesini sağlayan tam buğday, çavdar, tam tahıllı, yulaf ürünlerini sahur ve iftar sofralarınızdan eksik etmeyin. Tam buğdaylı pide, bulgur, tam buğdaylı makarna, kinoa, karabuğday kan şekerini yavaş yükselten karbonhidratlara örnektir.

Sağlıklı yağlar

Yağların günlük beslenmemizdeki yeri oldukça önemlidir. Mideyi en geç terk eden besin grubu olan yağlar, gün boyu tok kalmanıza yardımcı olur. Bu etki açlık süresinin 18 saate kadar çıktığı ramazan ayında daha da önem kazanmaktadır.Dikkat edilmesi gereken; tüketilen yağın çeşidi ve miktarıdır. Sağlıklı yağlar sadece tokluk vermez, aynı zamanda birçok vitamin ve mineral almanızı; yağda eriyen A, D, E ve K vitaminlerin emilimini sağlar. Avokado, zeytinyağı, zeytin (az tuzlu), ceviz, fındık, badem, keten tohumu, çörek otu, chia tohumu, şekersiz fıstık ezmesi, Hindistan cevizi yağı sahura mutlaka eklenmesi gereken sağlıklı yağlardandır.

Gamze Şanlı Ak
Gamze Şanlı Ak
Doktor Diyetisyen (PhD) - Nişantaşı Üniversitesi Gastronomi Bölüm Başkanı

Yorumlar

Bu gönderiye henüz yorum yapılmamış.

Benzer Yazılar

Oytun Dağlı
Oytun Dağlı
BTA Yiyecek&İçecek Hizmetleri - Chef
Çölyak Hastalığı Nedir? Glütensiz Yiyecekler Nelerdir?

Çölyak hastalığı nedir?

63B Görüntüleme
Kısık Ateş
Kısık Ateş
Moderatör
Porselen Demek Sağlık Demektir

Porselen nedir, özellikleri nelerdir?

20B Görüntüleme
İlkay Gök
İlkay Gök
Dr. Öğr. Üyesi - Okan Üniversitesi Gastronomi Bölüm Başkanı
Balıklardaki Civa Miktarı Sağlığımızı Nasıl Etkiler?

Hangi balıklar zararlıdır? Kimler risk altındadır?

107B Görüntüleme