add-circle-outlineaddarrow-downarrow-leftarrow-rightarrow-upbookmark-filledbookmarkcameracancelcaret-rightchat-bubblecheck-circlecheckcheckbox-marked-circle-outlinechef-hatcircle-filledclocheclosecloud-uploadcoffeecomment-question-outlinecomment-write-outlinecookiedownloadediteventexitfacebookfoodfrying-panheart-filledheart-outlinehelp-outlineinfo-outlineinfoinstagramkey-pointkeyboard-arrow-downkeyboard-arrow-leftkeyboard-arrow-rightkeyboard-arrow-upkisik-ateslinkloading-3-quarterslocation-pin-filledlocation-pinmapmenumore-horizmore-vertnotifications-outlineperson-addpersonpictureplacesquestionquote-leftquote-rightreciperemovereplyschedulesearchsettingssharestartrashtwitterverifiedvideocamwarningyoutube-play
Blog

Yaşlanma Etkilerini Geciktiren 15 Besin!

İşin sırrı doğru beslenme ve anti-aging “yaşlılığa karşı” besinlerde gizli…

Yaşlanma Etkilerini Geciktiren 15 Besin!
Paylaş

YAŞLANMA ETKİLERİNİ GECİKTİREN BESİNLER

Yıllar geçtikçe genç kalabilmek, yaşlanma etkilerini geciktirebilmek hepimizin hayali. İşin sırrı ise doğru beslenme ve anti-aging “yaşlılığa karşı” besinlerde gizli…

Anti-aging Etkili 15 Besin

  1. Ispanak ve koyu yeşil yapraklı sebzeler; içeriğinde bulunan lutein, antioksidan etkisiyle, yaşlanmayı geciktiriyor, cildi gençleştiriyor ayrıca güneş lekelerinin önlenmesin de etkilidir.
  2. Ayçekirdeği; E vitamini içeriği ile kan dolaşımını düzenleyici etkisi ile cildin yaşlanmasını önler. Hücresel yaşlanmayı yavaşlatarak daha genç bir görünümün sağlanmasına destek olmasının yanı sıra, ciltteki yaraları ve yanıkları iyileştirmeye de yardımcıdır.
  3. Balık; somon, uskumru, ton ve diğer balıklar kalp sağlığında etkili olan omega-3 yağ asitleri bakımından zengindirler. Omega 3 hafızayı besler, yaşlanma etkilerini geciktirerek beyni dinç tutar. Haftada 2-3 kez yağlı balıklar tercih edilmelidir.
  4. Avokado; Bu kremalı yoğun tat, E vitamini bakımından zengin bir kaynaktır. AyrıcaC vitamini açısından da zengin olanavokado vücut direncini arttırır ve cildin pürüzsüz görünümünü destekler aynı zamanda saç ve cilt parlaklığı sağlar.
  5. Soya fasulyesi ve yer elması; içerdiği bitkisel östrojen sayesinde cilde parlaklık verdiği ve cildin gerginliğini sağlamaktadır.Yaşa bağlı hormon dengesizliğinin önlenmesinde önemlidir.
  6. Ceviz, fındık, badem gibi yağlı tohumlar; E vitamini, selenyum, çinko ve esansiyel yağ asitlerinden zengindirler. Günde 30 g tüketmeniz yaşlanma etkilerini geciktirmeye yardımcıdır.Selenyum, bağışıklığı arttırmakta ve sağlıklı bir cilt dokusu sağlamaktadır.
  7. Domates; içeriğinde bol miktarda bulunan likopen ile cilde en dost besinler arasındadır. Cilde, sıkılık ve canlılık verir.
  8. Üzüm çekirdeği; içerdiği proantosiyanidin, bilinen en güçlü etkisi antioksidandır. Üzüm çekirdeği damarları yenilediği için ayrıca anti-aging etkisine sahiptir. Yenilenen damarlar yaşlılığı geciktirerek, ciltteki yaşlanma belirtilerini azaltır.
  9. Yeşil çay: Yeşil çayın içeriğinde bulunan yüksek orandaki antioksidanlar ile cildi pürüzsüzleştirmeye ve kandaki kolesterolü düşürmeye yardımcıdır. Yeşil çayda bulunan ‘epi-gallo-kateşin-3-gallat’ adı verilen ve kısaca EGCG olarak isimlendirilen bir biyolojik öğenin vücuttaki yağ yakım hızını artırmaktadır. Her gün 2-3 fincan içilmesi önerilmektedir.
  10. Yabanmersini;C Vitamini ve potasyum içerir. Ahududu, yaban mersini, böğürtlen gibi kırmızı-mor meyveler yüksek oranda antioksidan içerir. Göz sağlığı ve kısa süreli hafızanın kuvvetlenmesinde çok etkilidir.
  11. Bitter Çikolata; Siyah çikolatada bulunan kakao, kırmızı şarapta bulunan antioksidan içeriğin neredeyse iki katına sahiptir. Siyah çikolata; kalp sağlığını korur, kan basıncını düzenler ve yaşlanmaya bağlı unutkanlığı engeller.
  12. Elma; Her gün bir elma sizi doktordan uzak tutar cümlesi doğrudur. Elmanın içerdiği pektin kolesterolü azaltır. İçerdiği antioksidanlar sayesinde serbest radikallerin vücuttan atılmasını sağlar ve yaşlanmayı geciktirir.
  13. Barbunya; Protein, lif, folik asit, magnezyum, potasyum ve içerdiği minerallerle sağlık açısından önemli bir yerdedir. İçeriğindeki izoflavonlar, yaşlanmış ve hasara uğramış hücrelerin büyümesini durdurabilmektedirler. Böylece vücudun yaşlanmasını önler.
  14. Kuşburnu; Kuşburnu çayında bulunan birçok antioksidan hücrelerin yaşlanmasına sebep olan serbest radikallerin vücuda vereceği hasarlarından korumaktadır.
  15. Brokoli; Bağışıklık sistemini güçlendirir, kolesterol seviyesini düşürücü etkisi bulunmaktadır. İçerdiği öğelerle kanserden koruyucu etkiye sahiptir. Vücutta detoks etki gösterir hem de yaşlanmayı önler.

 

Dr. Dyt. (PhD) Gamze Şanlı Ak

Gamze Şanlı Ak
Gamze Şanlı AkNişantaşı Üniversitesi - Doktor Diyetisyen (PhD)

Yorumlar

Bu gönderiye henüz yorum yapılmamış.

Yorum Yaz
0 / 1000

Benzer Yazılar

Kısık Ateş
Kısık AteşModeratör
Balık Takvimi

Balık Takvimi

13 Mayıs 2019

Tüm balık sevenler burada mı? Balık hakkında bildiğiniz, eksik bildiğiniz veya bilmediğiniz her ne varsa sizler için araştırdık!

Ömür Akkor
Ömür AkkorYemek Araştırmacısı ve Seyyah
Sıcak Ramazan Serin Sahur

Sıcak yaz günlerinde tüketilmesi gereken sağlıklı ve serinletici içecekler imdadımıza yetişiyor.

İlkay Gök
İlkay GökDr. Öğr. Üyesi - Okan Üniversitesi Gastronomi Bölüm Başkanı
Çavdarın Gücü

Çavdarın Gücü

19 Temmuz 2019

Lif deposu çavdar hakkında bilinmeyenler...