Blog

Tire’miz Pek Güzel

‘Gastro Tur’ rotanızda yer vermeniz gereken önemli yerlerden bir tanesi.

Paylaş
  • 12B
  • 31
  • Kaydet

28-29 Ocak tarihlerinde #tiremizpekgüzel diyerek şefleri ve lezzet düşkünlerini bir araya toplayan Gastro Tire’nin sahibi ve şefi Serkan Çakır’ın daveti ile Tire’de bir araya gelme fırsatı yakaladık.

Şef Fehmi Samancı, Neolokal Restora'nın sahibi Şef Maksut Aşkar, Balmumu Dükkan Lokanta'sının sahibi olan gurme ve yazar Ahmet Güzelyağdöken, Mutfak Dostları Derneği üyesi, gurme ve yemek yazarı Haluk Özyavuz, yemek eleştirmeni Fahri Gediz, Şef Esra Acar Koç ve Blogger Oğuz Yenihayat’ın da aralarında bulunduğu gezi grubumuz ile oldukça keyifli ve bilgi dolu bir tur gerçekleştirdik.

Pazartesi günü, ilk ziyaretimizi Tire’nin köklü zeytinyağı fabrikası Avilo Zeytinyağı fabrikasını ziyaret edip tadımda bulunduk. Ardından pazarın renkli simalarından Ayten ablanın tarlasını gezdik ve sayesinde bilmediğimiz bir sürü ot ile tanışma fırsatını yakaladık.

Akşam yemeğimizi, Tire’nin klasik meyhane tarzında kalabilen ve son mekânı olan Lale Restoran’da gerçekleştirdik. Masada ki her şey muhteşem, lezzetli ve oldukça tazeydi. Tek tek gelen köftenin tadından söz edemiyorum, yazarken bile o nefis tadı tekrar anımsıyorum :)

Salı sabahı, dualarla açılan Tire pazarında yer alan Kuyu Kebapçısı Ali Usta’da, çorba ve tandırla güzel bir kahvaltı yaptık.

Ardından sokak sokak keyifli pazarımızı gezip alışverişimizi yaptık.

Bu pazar gezimizin içinde, Tire Köfte tadımı ve 1926'da kurulmuş olan Osman Efendi Tatlı Evi'nde bulunan tulumba tatlısını ve karadutlu dondurmasını da afiyetle yedik.

Gerçekten bugüne kadar yediğim en iyi tulumba tatlısıydı. Sırf bu yüzden tekrar Tire’ye gitmeme sebep olacak...

Türkiye’nin en büyük açık pazarlarından biri olan Tire Pazar’ında alışverişimizi sonlandırdıktan sonra Gastro Tire’ye geçip pazardan aldıklarımızı pişirmeye ve akşama hazırlanmaya başladık.

Şef Fehmi Samancı ve Şef Maksut Aşkar'ın nefis börek çalışması :)

Sonuç mükemmel ama ne yazık ki bu tabak akşam masaya yetişemedi :))

Gastronomi ile uğraşan veya merak duyan herkesin Tire’yi mutlaka ziyaret etmesi gerekli. Geçtiğimiz senelerde The Turkish Way projeleri için Tireye gelen El Celler de Can Roca kardeşlerin ‘’Türkiye’de bir restoran açsak, kesinlikle Tire’de olurdu’’ diye vurgulamasından da anlaşılacağı gibi doğası, küçük menderes ovasının verimli topraklarında yetişen çeşit çeşit otları, birbirinden güzel lezzetleri ve en önemlisi salı günleri kurulan ve Türkiye'nin en büyük açık pazarlarından biri olma özelliği taşıyan pazarı ile 'Gastro Tur' rotanızda yer vermeniz gereken önemli yerlerden biri...