Blog

Gastronomide Mesleki Etik

İş dünyasında doğru davranışlar ve eylemler olduğu kadar yanlış davranışlar ve eylemler de vardır.

Gastronomide Mesleki Etik
Paylaş
  • 15B
  • 54
  • Kaydet

Etiğin uygulama alanlarından biri olan iş etiği, genel olarak, “iş yerinde neyin doğru, neyin yanlış olduğunu bilmek ve doğru olanı yapmak” anlamını taşımaktadır. İşletmeler, insanların ihtiyaçlarını karşılamak üzere, belirli bir kar sağlamak amacıyla kurulmuş ekonomik varlıklardır. Ancak, bu ekonomik hayat sosyal veya toplumsal hayattan ayrı düşünülemez. İşletmeler faaliyette bulundukları toplumun alışkanlıkları, gelenek ve görenekleri ile ahlakından etkilenirler.

İş etiği, “iş dünyasındaki mal ve hizmet üretim ve tüketim sürecindeki doğruları ve yanlışları ifade eder”. Neyin doğru veya neyin yanlış olduğu konusu, ahlaki bir konudur. İş dünyasında doğru davranışlar ve eylemler olduğu kadar yanlış davranışlar ve eylemler de vardır. Dolayısıyla iş etiği, iş dünyasında yer alan doğruları ve yanlışları ifade etmektedir.

Yiyecek-içecek endüstrisi büyüdükçe bu alan ile ilgili etik tartışmalarda artmaktadır. Yiyecek-içecek işletmelerinde yaşanan etik sorunların önemli bir kısmı bu alanda yaşanan yanlış uygulamalardan kaynaklanmaktadır. Yiyecek-içecek işletmelerinde verilen hizmetlerin menülerde ilan edilen cins, isim, miktar ve fiyata uygun olarak yerine getirilmesi müşteri tarafından üzerinde en fazla durulan etik konuların başında gelmektedir.

Yiyecek-içecek işletmelerinde yaşanan diğer etik sorunlar özetle şu alanlarda yaşanmaktadır;

Porsiyon büyüklüğü,

Yöresel damak tadı,

Doğru malzeme kullanımı,

Hijyen koşullarına uygunluk,

Doğru ekipman kullanımı,

Personel yeterliliği,

Kalite standartlarına uyumluluk (HACCP, ISO vb.),

Zamanında servis,

Boşların toplanması,

Doğru pişirme yöntemi,

Lezzet,

Doğru sunum,

Personel davranışı,

Müşterilerin karşılanması ve uğurlanması,

Masa düzeni,

Fiyat, yüzde ve bahşişler,

Ekipmanların bakımı ve korunması

Menü planlaması.

Öte yandan, müşterilerin memnuniyet düzeylerinde yemeğin özellikleri, personelin müşteriye karşı tutumu, hizmetin zamanında sunulması, yemek ve hizmet standardının korunması, restoranın fiziki özellikleri, restoranın sahip olduğu manzara, ulaşım kolaylığı ve benzeri faktörler de önemli olmaktadır. Müşterilerin beklemiş olduğu bu türden hizmetlerin işletmeler tarafından kaliteli ve uygun fiyatlarda verilmesi müşterilerin etik beklentilerinin karşılanabilmesi bakımından önemli olmaktadır.

Eyüp Kemal Sevinç
Eyüp Kemal Sevinç
EKS Mutfak - Kurucu Şefi

Yorumlar

Bu gönderiye henüz yorum yapılmamış.

Benzer Yazılar

Murat Aslan
Murat Aslan
Big Chefs Mutfak Koordinatörü
Bir Lokma Hayat

Bir Lokma Hayat

19 Aralık 2017

Yemek gibidir hayat!

12B Görüntüleme
Eyüp Kemal Sevinç
Eyüp Kemal Sevinç
EKS Mutfak - Kurucu Şefi
Turizm Gastronomisinde Eğitimin Önemi

İyi bir şef olmanın ilk adımı, işinde usta şeflerden alınan gastronomi eğitimleri ve öğretilen tekniklerdir.

14B Görüntüleme
Rafet İnce
Rafet İnce
NG Grup Gastronomi Direktörü
Profesyonel Mutfaklarda Kişisel Gelişimin Önemi

Hayal kurmaktan korkmayın. Çünkü hayal gücü insanın en önemli silahıdır!

12B Görüntüleme