add-circle-outlineaddarrow-downarrow-leftarrow-rightarrow-upcancelcaret-rightchat-bubblecheck-circlecheckcheckbox-marked-circle-outlinechef-hatcircle-filledclocheclosecloud-uploadcomment-question-outlinecomment-write-outlinecookieediteventexitfacebookfoodfrying-panheart-filledheart-outlinehelp-outlineinfo-outlineinfoinstagramkey-pointkeyboard-arrow-downkeyboard-arrow-leftkeyboard-arrow-rightkeyboard-arrow-upkisik-atesloading-3-quarterslocation-pin-filledlocation-pinmapmenumore-horizmore-vertnotifications-outlineperson-addpersonpicturequote-leftquote-rightrecipereplyschedulesearchsettingssharestartwitterverifiedvideocamwarningyoutube-play
Blog

Restoran Açmanın İncelikleri

“Yemekten anlıyorum; yeme-içme sektöründe de çalıştım; üstelik bu alanda eğitim de aldım. Evet, bir restoran

Restoran Açmanın İncelikleri
Paylaş

“Yemekten anlıyorum; yeme-içme sektöründe de çalıştım; üstelik bu alanda eğitim de aldım. Evet, bir restoran açmak için hazırım!” mı diyorsunuz?

Yanılıyorsunuz! Taşıdığınız tüm bu özellikler sizin için büyük bir avantaj; fakat asla yeterli değil. Günümüzde açılan birçok restoranın %70-80’i benzer birçok sebeplerle kapanmakta. Bir restoran açmak ve devamını da getirebilmek için, iyi bir planlama ve doğru analiz gibi birçok önemli noktayı unutmamak gerekiyor.
İlki, doğru analiz;
Ortak ihtiyaç ve özelliklere sahip tüketicilerin ihtiyaç ve isteklerini hedefleyecek stratejiler oluşturmak gerekir. Doğru hedef kitleyi belirleyip, hedef kitle doğrultusunda çalışmalar yapılmalıdır. Çok sayıda müşteriye hitap etmeye çalışıp ihtiyacı karşılayamamak, mekân kapatma sebeplerinden biri…
Diğer restoran sahiplerini, mekânlarını ve müşterilerini analiz etmek gerekir. ‘Tüketici o mekânları değil de neden sizi tercih etmeli’ sorusuna cevap bulmak gerekir. Hitap edeceğiniz müşterinin; ekonomik durumu, satın alma gücü, mesleği, ilgi alanı nedir, araştırmak gerekir. Önemli olan, tüketicinin ne istediği ve ne fiyatla istediği… Stratejileri bunlara göre belirlemek gerekir.
İkincisi, doğru konum;
Belirleyici unsurlardan biri de restoranın konumu olacaktır. Konumu, belirlediğiniz tüketicilere ve belirleyeceğiniz konsepte göre seçmek doğru olandır. Örneğin, hedef kitle beyaz yakalı, ofis çalışanları ise; konumu iş yerlerine yakın, öğle molasında çıkıp, bir şeyler yiyip, geri dönülecek yakınlıkta olmalıdır.
Gezen, acıkan herkesin uzun süre vakit geçirebileceği bir tüketici kitlesi ise; mekân, kalabalık sokak ve caddelerde, toplu taşımaya yakın yerlerde, kısacası kolay erişilebilen yerlerde olmalıdır.
Konum belirlerken yapılan hatalardan biri de uygun kiraya göre mekânı seçmek… Konumda belirleyici uygun kira değil, tüketici potansiyeli olan noktaları seçmek olmalıdır.
Üçüncüsü, bütçe;
Tüm maddeler birbirileri ile bağlantılıdır aslında. Bütçeniz; hedeflediğiniz tüketici kitlesi, konum ve konsept ile doğru orantılıdır. Yatırım miktarı belirlenirken; kira, işçilik, enerji, yiyecek-içecekte fire ve zayii, ilk aylardaki operasyon giderlerinden kaynaklanan zararı karşılayacak olabilmesi önemlidir. Bütçe belirlemek, personel sahibi olmak, iyi bir işletmeciliğin yanında; muhasebecilik, halkla ilişkiler ve insan kaynakları yönetimi gibi alanları da bünyesinde barındırabilmektir.
Dördüncüsü, konsept;
Başta da belirttiğim gibi, birçok kişiye hitap etmeye çalışan bir mekânla cebelleşmek yerine, belirli bir kitleye, belirli bir konsepte -örneğin, geleneksel mutfak, Uzakdoğu mutfağı, İtalyan mutfağı vs.- göre hareket etmek gerekir. Hedef kitle, konsept ve konum birbirine uygun seçildikten sonra hazırlıklara başlamak uygun olacaktır.
Yapılan analizler sonucunda belirlenen hedef kitleye uygun mekân, dekorasyonuyla da tüketiciye uygun olmalıdır. Dekorasyon, uzman kişilerin de yardımıyla konseptle uygun hale getirilmelidir. Seçilecek mekânın geniş ön cephesinin olması ya da dış mekânının da olması, ayrıcalıklardan biridir.
Bir restoran açtıktan sonra kalıcı olmak, en iyi hizmetle tüketiciye hitap edebilmekle mümkündür. En iyi hizmet; mutfakta uzman kadro, iyi malzeme seçimi ve hijyen kurallarına dikkat etmek demektir. Tüketiciden gelen talepleri değerlendirmek ve her daim yeniliğe açık olmak gerekir.
Doğru analiz, doğru konum, kaliteli hizmet, lezzetli ürün, beklentileri karşılayan konsept ve sağlanan hijyenle, açılan restoranı bir adım daha öteye taşımak mümkün.
Yeni açılacak olan restoranlar ya da açılmış, fakat yenilik ve değişim isteyen işletmeciler için mekanın kurulum aşamasından tutun da yapılandırma için planlamaya, personel eğitimlerinin organize edilmesinden teknik destek ve bilgilendirmeye kadar birçok alanı kapsayan danışmanlık hizmeti veren yerlerde mevcut.
Ne kadar da işin içinde veya mutfakla ilgili olduğunuzu düşünürseniz düşünün, restoran ya da bir mekân açarken profesyonel destek almak şart. Dekorasyon için iç mimar desteği, diğer tüm aşamalar için de işinde uzman olan danışmanlık hizmetleriyle, en az sorunla açmak istediğiniz restoranı ortaya çıkarmış olacaksınız.

Eyüp Kemal Sevinç
Eyüp Kemal SevinçEKS Mutfak - Kurucu Şefi

Yorumlar

Bu yazı için henüz yorum bulunmamaktadır.

Benzer Yazılar

Ömür Akkor
Ömür AkkorYemek Araştırmacısı ve Seyyah
5 TL’nin Altında Yiyebileceğiniz En Gastronomik 5 Yemek

bakla ve nohut humusSürekli yemek yemek için seyahat ediyorum hem de hiç durmadan…elimde bir bilet

Ömür Akkor
Ömür AkkorYemek Araştırmacısı ve Seyyah
Afrika'ya Giriş Yahut Zanzibar

AFRİKA’ya giriş yahut ZANZİBARBir Afrika'lının altınlarını çalabilirisin, toprağını alabilirsin, onu satabilirsin lakin, Mutluluğunu, gülümsemesini, samimiyetini

Ömür Akkor
Ömür AkkorYemek Araştırmacısı ve Seyyah
Anadolu’nun En İyi Lokantaları

Dıngıllıgül Lokantası / Iğdır Karakoyunlu17 yıllık bir doğu lokantası, sahibesi Leyla hanım da bence eşi