Blog

Restoran Açmanın İncelikleri

‘’Evet, bir restoran açmak için hazırım!’’ mı diyorsunuz?

Restoran Açmanın İncelikleri
Paylaş
  • 9B
  • 48
  • Kaydet

Yemekten anlıyorum; yeme-içme sektöründe de çalıştım; üstelik bu alanda eğitim de aldım. ''Evet, bir restoran açmak için hazırım!'' mı diyorsunuz?

Yanılıyorsunuz!

Taşıdığınız tüm bu özellikler sizin için büyük bir avantaj; fakat asla yeterli değil. Günümüzde açılan birçok restoranın %70-80'i benzer sebeplerle maalesef kapanmakta. Öncelikle, bir restoran açmak ve devamını getirebilmek için, iyi bir planlama, doğru analiz gibi birçok önemli noktayı unutmamak gerekiyor.

Doğru analiz;

Ortak ihtiyaç ve özelliklere sahip tüketicilerin ihtiyaç ve isteklerini hedefleyecek stratejiler oluşturmak gerekir. Doğru hedef kitleyi belirleyip, hedef kitle doğrultusunda çalışmalar yapılmalıdır. Çok sayıda müşteriye hitap etmeye çalışıp ihtiyacı karşılayamamak, mekân kapatma sebeplerinden biri… 

Diğer restoran sahiplerini, mekânlarını ve müşterilerini analiz etmek gerekir. 'Tüketici o mekânları değil de neden sizi tercih etmeli' sorusuna cevap bulmak gerekir. Hitap edeceğiniz müşterinin; ekonomik durumu, satın alma gücü, mesleği, ilgi alanı nedir, araştırmak gerekir. Önemli olan, tüketicinin ne istediği ve neyi ne fiyatla istediği… Stratejileri bunlara göre belirlemek gerekir.

Doğru konum;

Belirleyici unsurlardan biri de restoranın konumu olacaktır. Konumu, belirlediğiniz tüketicilere ve belirleyeceğiniz konsepte göre seçmek doğru olandır. Örneğin, hedef kitle beyaz yakalı, ofis çalışanları ise; konumu iş yerlerine yakın, öğle molasında çıkıp, bir şeyler yiyip, geri dönülecek yakınlıkta olmalıdır.

Gezen, acıkan herkesin uzun süre vakit geçirebileceği bir tüketici kitlesi ise; mekân, kalabalık sokak ve caddelerde, toplu taşımaya yakın yerlerde, kısacası kolay erişilebilen yerlerde olmalıdır. Konum belirlerken yapılan hatalardan biri de uygun kiraya göre mekânı seçmek, konumda belirleyici uygun kira değil, tüketici potansiyeli olan noktaları seçmek olmalıdır.

Bütçe;

Tüm maddeler birbirileri ile bağlantılıdır aslında. Bütçeniz; hedeflediğiniz tüketici kitlesi, konum ve konsept ile doğru orantılıdır. Yatırım miktarı belirlenirken; kira, işçilik, enerji, yiyecek-içecekte fire ve zayii, ilk aylardaki operasyon giderlerinden kaynaklanan zararı karşılayacak olabilmesi önemlidir. Bütçe belirlemek, personel sahibi olmak, iyi bir işletmeciliğin yanında; muhasebecilik, halkla ilişkiler ve insan kaynakları yönetimi gibi alanları da bünyesinde barındırabilmektir.

Konsept;

Başta da belirttiğim gibi, birçok kişiye hitap etmeye çalışan bir mekânla cebelleşmek yerine, belirli bir kitleye, belirli bir konsepte (örneğin, geleneksel mutfak, Uzakdoğu mutfağı, İtalyan mutfağı vs.) göre hareket etmek gerekir. Hedef kitle, konsept ve konum birbirine uygun seçildikten sonra hazırlıklara başlamak uygun olacaktır. Yapılan analizler sonucunda belirlenen hedef kitleye uygun mekân, dekorasyonuyla da tüketiciye uygun olmalıdır. Dekorasyon, uzman kişilerin de yardımıyla konseptle uygun hale getirilmelidir. Seçilecek mekânın geniş ön cephesinin olması ya da dış mekanının da olması, ayrıcalıklardan biridir. Bir restoran açtıktan sonra kalıcı olmak, en iyi hizmetle tüketiciye hitap edebilmekle mümkündür. En iyi hizmet; mutfakta uzman kadro, iyi malzeme seçimi ve hijyen kurallarına dikkat etmek demektir. Tüketiciden gelen talepleri değerlendirmek ve her daim yeniliğe açık olmak gerekir. Doğru analiz, doğru konum, kaliteli hizmet, lezzetli ürün, beklentileri karşılayan konsept ve sağlanan hijyenle, açılan restoranı bir adım daha öteye taşımak mümkün. Yeni açılacak olan restoranlar ya da açılmış, fakat yenilik ve değişim isteyen işletmeciler için mekânın kurulum aşamasından tutun da yapılandırma için planlamaya, personel eğitimlerinin organize edilmesinden teknik destek ve bilgilendirmeye kadar birçok alanı kapsayan danışmanlık hizmeti veren yerlerde mevcut. Ne kadar da işin içinde veya mutfakla ilgili olduğunuzu düşünürseniz düşünün, restoran ya da bir mekân açarken profesyonel destek almak şart. Dekorasyon için iç mimar desteği, diğer tüm aşamalar için de işinde uzman olan danışmanlık hizmetleriyle, en az sorunla açmak istediğiniz restoranı ortaya çıkarmış olacaksınız.

Eyüp Kemal Sevinç
Eyüp Kemal Sevinç
EKS Mutfak - Kurucu Şefi

Yorumlar

Bu gönderiye henüz yorum yapılmamış.

Benzer Yazılar

Murat Aslan
Murat Aslan
Big Chefs Mutfak Koordinatörü
Bir Lokma Hayat

Bir Lokma Hayat

19 Aralık 2017

Yemek gibidir hayat!

12B Görüntüleme
Eyüp Kemal Sevinç
Eyüp Kemal Sevinç
EKS Mutfak - Kurucu Şefi
Turizm Gastronomisinde Eğitimin Önemi

İyi bir şef olmanın ilk adımı, işinde usta şeflerden alınan gastronomi eğitimleri ve öğretilen tekniklerdir.

14B Görüntüleme
Rafet İnce
Rafet İnce
NG Grup Gastronomi Direktörü
Profesyonel Mutfaklarda Kişisel Gelişimin Önemi

Hayal kurmaktan korkmayın. Çünkü hayal gücü insanın en önemli silahıdır!

12B Görüntüleme