Kısık Ateş
Blog

Aralık Ayı Meyveleri Nelerdir?

Aralık ayı meyveleri hem hayatınızı tatlandırmaya hem sağlığınızı desteklemeye yardımcı olur. O halde bu ayda hangi meyveleri yiyebileceğinizi inceleyelim. Aralık ayı meyveleri nelerdir?

Aralık Ayı Meyveleri Nelerdir?
Paylaş
  • 3B
  • 10
  • Kaydet

Aralık Ayı Meyveleri

Soğuğun en yoğun hissedildiği ama aynı zamanda yeni bir yılın karşılanma heyecanının yaşandığı Aralık ayında lezzetli bir meyve şöleni yaşanabilir. Çünkü Aralık sert ikliminde yetişen birbirinden lezzetli meyvelerle damak yolculuğuna çıkarmak ve sağlığınızı desteklemek için hazır. Bol C vitamini desteği alabileceğiniz, antioksidanlardan yararlanabileceğiniz sağlıklı bir kış mevsimi geçirebilirsiniz. Aralık ayı meyveleri hem hayatınızı tatlandırmaya hem sağlığınızı desteklemeye yardımcı olur. O halde bu ayda hangi meyveleri yiyebileceğinizi inceleyelim.

Mandalina

Mandalina C vitamini yönünden oldukça zengin meyve kaynağıdır. Narenciye ailesinden olan mandalina kış boyu uzmanların da bağışıklık sistemini desteklemek amacıyla tüketin önerisinde bulunduğu bir meyve aynı zamanda. Mandalina kemik erimesine, cilt yaralarına, kilo vermeye, kan basıncını dengelemeye yardımcı olur. Düzenli tüketildiğinde yeni hücre oluşumunu destekler, iştah kontrolü sağlamaya destek sağlar.

Portakal

Portakal C vitamini desteği verir. Demir eksikliği yaşayan kişilerin demir emilimini artırmaya yardımcı olur. Kan basıncını düzenlemeye destek sağlar. Kalp ve damar sağlığına iyi gelir. Beyin fonksiyonlarını destekler, Alzheimer riskini düşürmeye yardımcı olur. Kış hastalıklarına karşı vücut direncini artırmaya yardımcı olur. Lif desteği verir, bağırsak hareketlerinin düzenlenmesine katkıda bulunur.

Greyfurt

A ve C vitamini; demir ve kalsiyum mineralleri desteği veren greyfurt, kan şekerini dengelemeye yardımcı olur. Kilo kontrolü sağlayabilir, bağırsakları destekleyerek zayıflama sürecine destek verir. C vitamini ve lif desteğiyle kalp sağlığını koruyabilir. Antioksidan kaynağı olduğu için vücut direncini destekleyebilir. Kabızlığı önlemeye yardım eder, cilt hasarlarını gidermeye çalışır. 

Elma

A, B6, C, E, K vitaminleriyle güçlü bir bağışıklık sistemi oluşturmaya yardımcı olan elma, demir emilimini de artırır. Elma lifli bir meyvedir, lif desteğiyle hem bağırsakların düzenli çalışmasına hem de diyabet riskini düşürmeye yardımcı olur. Kalp sağlığını destekler. Cilde iyi gelir, cilt problemlerinin giderilmesine katkıda bulunur. Antioksidan desteği verir. Potasyum, çinko, kalsiyum, demir desteği sağlar. Ağız ve diş sağlığının korunmasına yardımcı olur. 

Limon

Zengin C vitaminine sahip olan limon, Aralık ayı meyveleri arasında yer alır. Kış boyunca en lezzetli ve sulu limonlar tezgâhları süsler. Yemeklerde, salatalarda, tatlılarda, içeceklerde sıklıkla kullanılan limon; saç ve cilt sağlığını, kalbi, sindirim sağlığını korumaya yardımcı olur. Aynı zamanda demir emilimini artırmaya destek sağlayarak anemiye iyi gelir. Kemik erimesini önleyebilir, menopoz döneminin rahat geçmesine destek olur. Bağışıklık sistemini destekler. Tansiyonu dengeleyebilir. Zayıflama sürecine yardımcı olur, metabolizmayı hızlandırabilir.

Muz

Potasyum kaynağı muz her yaş grubu için sağlığı destekleyici lezzetli bir meyvedir. C vitamini desteğiyle birlikte fosfor, selenyum, potasyum, magnezyum minerallerinden yararlanmanızı sağlar. Yüksek lif içerir. İshali önleyebilir, bağırsak hareketlerinin düzenlenmesine yardımcı olur. Kalp sağlığını destekler. Mide ağrılarına iyi gelebilir. Yüksek tansiyonu dengeleyebilir. Hafızayı güçlendirebilir, bilişsel sağlığı korumaya çalışır.

Kivi

Mayhoş tadıyla birçok tarifte yer bulabilen kivi, Aralık ayı meyveleri ile birlikte sezonu açar. Kivi yüksek C vitamini deposu olduğu için bağışıklık sistemini güçlendirmeye yardımcı olur. Tam bir kış meyvesi olan kivi; kalbe, saç sağlığına, sindirim sistemine, cilt sağlığına, iltihaplanmalara, astıma, göz sağlığına iyi gelebilir.

Ayva

Ayva taze haliyle, kurusuyla, reçeliyle, marmeladıyla, kompostosuyla, tatlısıyla tam bir sürpriz meyve özelliği gösterir. Türk ve dünya mutfağında birçok tarifte kullanılan ayva, etli yemeklere çok yakışır. Ayvanın en baskın özelliği yüksek C vitaminine sahip olmasıdır. Kış boyu narenciye ürünler kadar bağışıklık sistemini korumaya yardımcıdır. Kronik kabızlık problemlerini gidermeye destek olur. Hemoroid problemine destek olur, lif desteğiyle riski düşürebilir. Böbrekleri destekler. Kolesterolü düşürmeye yardımcı olur. Öksürüğe çok iyi gelir, kesilmesine yardımcı olur.

Nar

Bereket meyvesi nar, yılbaşı sofralarının da renkli meyvesi olarak zengin besin içeriğiyle sağlığınızı destekler. C ve K vitamini; magnezyum, kalsiyum, potasyum, sodyum mineralleri içerir. Antioksidan desteği verir, vücut direncini artırmaya yardımcı olur. Kalp ve damar sağlığını korumaya çalışır. Hafızayı güçlendirebilir. Sindirim sistemini düzenlemeye yardımcı olur. Tokluk hissinin uzatılmasına ve zayıflamaya yardım eder. Narın kendisi kadar kabukları da destekleyicidir. Kabuklardan hazırlanan çay kolesterole, sindirime, öksürüğe, kış hastalıklarına iyi gelir.

Armut

Armut birçok türe sahiptir. Aralık ayı meyveleri arasında armudun birkaç türünü görebilirsiniz. Armut A, B, C, K vitaminleri içerir. İdeal bir lif desteği verir. Bağışıklık sistemine destek olur. Diyabet hastalarının beslenmesini destekler. Sindirim problemlerini gidermeye çalışır. Kalp sağlığına iyi gelir. Yüksek tansiyonu dengeleyebilir. Kemikleri güçlendirebilir, gelişim sürecinde sağlıklı büyümeye destek verir. Rahat nefes almaya yardımcı olur.

Bal kabağı

Aralık ayı meyveleri arasında ilgi çekici bir yerde duran bal kabağı tüketim zenginliği yönünden aynı zamanda sebzeler arasına da yer alır. Bal kabağı tüm yaş grubu için oldukça sağlıklı bir besin kaynağıdır. A, B, E vitamini; demir, sodyum, çinko, fosfor, magnezyum, kalsiyum, potasyum minerali içerir. Kış boyunca bağışıklığı destekler. Ek gıdaya geçen bebekler için çok yönlü besleyicilik kazandırır. Cildi destekler. Mikroplara karşı vücut direncini güçlendirebilir. Göz sağlığını korumaya yardımcı olur. Düşük kalorisiyle kilo vermeye destek sağlar.

Kestane

Aralık ayı meyveleri kestanesiz olmaz. Kış mevsiminin en lezzetli ve keyifli atıştırmalığı olan kestane müthiş tadının yanı sıra faydalarıyla da öne çıkar. A, B ve C vitamini desteği ile birlikte magnezyum, kalsiyum, potasyum, fosfor desteği verir. Kemik ve diş gelişimine destek sağlar. Enerji ihtiyacını destekler. Cilt sağlığını korumaya yardımcı olur. Sinirlere iyi gelebilir, stres kontrolüne yardımcı olabilir. Saç sağlığını destekler. Glüten içermediği için çölyak hastaları için de sağlıklı bir atıştırmalık sunar. Kolesterolü düşürmeye yardımcı olabilir.

Kısık Ateş
Kısık Ateş
Moderatör

Yorumlar

Bu gönderiye henüz yorum yapılmamış.

Benzer Yazılar

Aç Gezenler
Aç Gezenler
AG Creative
Siyez Bulguru Tarihçesi ve Yapılışı

Geçmişi 10.000 yıl öncesine dayanan Siyez Bulguru...

23B Görüntüleme
Eyüp Kemal Sevinç
Eyüp Kemal Sevinç
EKS Mutfak - Kurucu Şefi
Balık & Deniz Ürünleri Ve Anadolu'da Kış Hazırlıkları

İyi malzeme ve iyi bir şef ile lezzetli yemek kaçınılmaz oluyor.

15B Görüntüleme
Cheesecake Nedir ve Nereden Gelmiştir?

Cheesecake, krema veya sürülebilir kıvamdaki peynirlerden yapılan bir tür tatlıdır. Soğuk ve sıcak cheesecake arasındaki farklar nelerdir?

30B Görüntüleme