Blog

Böğürtlen Faydaları Nelerdir?

Böğürtlen neye iyi gelir? Vitamin ve mineral yönünden zengin olan böğürtlenin sağlığa faydaları nelerdir? Çok tüketildiğinde böğürtlenle ilgili dikkat edilmesi gereken yan etkiler ve zararlar nelerdir?

Böğürtlen Faydaları Nelerdir?
Paylaş
  • 27B
  • 6
  • Kaydet

Böğürtlen Faydaları Nelerdir?

Gülgiller familyasının lezzetlerinden böğürtlen, tam bir şifa deposu! Yüksek antioksidan özelliğiyle bile değerli olan bu küçük meyve, sulu lezzetiyle saymakla bitmeyen bir fayda zincirine sahiptir. Böğürtlen, Akdeniz, Ege, Marmara ve Karadeniz bölgelerinde doğanın kucağında hemen her yerde karşınıza çıkabilecek bir bitki olarak havalar ısınmaya başladığından itibaren yaz sonuna kadar meyve veriyor. Kırmızı ve siyah renklere sahip olan böğürtlenler, bakteri önlemeye, sindirimi desteklemeye, hafızayı güçlendirmeye, kalbi korumaya kadar birçok faydasıyla mutlaka tüketilmesi önerilen meyvelerden sayılıyor. Böğürtlen faydaları saymakla bitmiyor, lezzeti ise damakta unutulmaz tat bırakıyor. Böğürtlen A, B1, B2, B3, B6, C, E, folat, K vitaminleri; selenyum, bakır, sodyum, demir, fosfor, kalsiyum, magnezyum, çinko ve potasyum mineralleri içeriyor. Vitamin ve mineral yönünden zengin olan böğürtlenin sağlığa faydaları nelerdir, gelin birlikte öğrenelim. İşte detaylar.

Bağışıklık sistemini destekler

Böğürtlen içerdiği yüksek C vitamini ve antioksidan ile vücut direncini destekler. C vitamini vücuttaki serbest radikallerle mücadele etmeye ve hastalıklara karşı vücut direncini artırmaya yardımcı olur.

Beyin sağlığını destekler

Böğürtlen zengin bir omega – 3 ve 6 yağ asitleri kaynağıdır. Omega – 3 ve omega – 6, sinir onarmaya yardımcı olur; zihni sakinleştirmek ve hafızayı güçlendirmek için destek sağlar. Böğürtlen aynı zamanda depresyona karşı zihin sağlığını destekler.

Cilde doğal bakım desteği verir

C, E vitamini, antioksidan özelliği, sağlıklı yağ bileşeniyle böğürtlen mucizevi bir meyvedir. Cildiniz için doğal şifa olan bu destekler, yağ dengesini korumaya yardımcı olur, kolajen üretimini destekler. Böğürtlen zengin besin değeriyle cildi onarmada ve cilt yapısını korumada doğal destekçidir.

Bağırsakları çalıştırmaya destek olur

Kabızlık problemini doğal yollarla çözmek isteyenler için böğürtlen iyi bir destekçidir. İdeal lif oranı barındıran böğürtlen, tüketildiğinde bağırsakları harekete geçirmeye, çözünmesini sağlamaya ve kabızlığı gidermeye yardımcı olur. Böğürtlen bu özelliğiyle aynı zamanda hemoroid problemine de destek sağlar.

Göz sağlığına iyi gelir

Böğürtlen lutein isimli göz sağlığı için gerekli olan bir bileşen içerir. Lutein göz yapısını ve görme yetisini koruyan güçlü bir bileşendir. Böğürtlen tüketerek göz sağlığınızı koruyabilir, görüş kalitenizi destekleyebilirsiniz.

Enfeksiyonu azaltmaya yardımcı olur

Böğürtlenin iltihap önleme ve kurutma desteği ile vücuttaki iltihabı azaltabilir, enfeksiyonla güçlü şekilde mücadele edebilirsiniz. Anti bakteriyel böğürtlen, serbest radikallerin vücuda zarar vermesini önlemeye yardımcı olur.

Kemik sağlığını destekler

Böğürtlen kalsiyum, fosfor ve magnezyum yönüyle küçükten büyüğe herkes için kemik sağlığını korumaya yardımcı olur. Kemiklerin ihtiyaç duyduğu mineralleri doğal olarak taşıyan böğürtlen, kadınlarda belirli yaştan sonra risk teşkil eden osteoporoza karşı da destek olur.

Sağlıklı gebelik sürecini destekler

Beslenme uzmanları böğürtlendeki bileşenlerin gebeler için destek olduğunu belirtir. Demir, kalsiyum, magnezyum, fosfor kemikleri güçlendirmeye, C vitamini ve antioksidan ise annenin sağlığına destek olur. Böğürtlen tüm bileşenleriyle anne ve bebeğin gelişimine yardımcı olur, sağlıklarını destekler.

Böğürtlen yaprağı ve kökü çayı

Böğürtlenin meyvesi kadar yaprağı ve kök kısmı da fayda sağlıyor. Böğürtlen yaprağı ve kökünden yapılan çay, vitamin ve mineral desteği sağlıyor. Çay aynı zamanda sinir sistemini rahatlamaya ve kaygı bozukluklarını gidermeye yardımcı oluyor. Çayın hazırlanışı çok pratik; bir fincan kaynatılmış suya böğürtlen yaprağı ekleyin, on dakika demleyin ve için.

Böğürtlenin Zararları

Böğürtlen, böğürtlen yaprağı ve kökü sağlık için destek sağlıyor. Ancak beslenme uzmanları bazı konularda böğürtlen tüketimine dair uyarılarda bulunuyor. İşte böğürtlenle ilgili dikkat edilmesi gereken yan etkiler ve zararlar;

  • Böğürtlen anne adayları ve emziren anneler için destekleyicidir ancak böğürtlen yaprağı çayı zarar verici olabilir. Doktora danışmadan içilmemesi önerilir.
  • Aşırı böğürtlen yaprağı çayı içmek bulantı ve kusmaya neden olabilir.
  • Böğürtlen bazı kişiler için alerjik bir meyve olabilir. Böğürtlen yerken ya da sonrasında el – ağız bölgesinde kaşıntı, kızarıklık ya da şişlik varsa böğürtlen tüketilmemelidir.
  • Böbrek taşı rahatsızlığı olanların böğürtlen tüketiminde porsiyona çok dikkat etmesi ve minimum düzeyde yemesi önerilir. Böğürtlendeki oksalat, böbrek taşı üretimine sebep olabilir.

Böğürtlen Besin Değeri

100 gram böğürtlenin besin değeri;

  • Kalori: 30 kkal
  • Karbonhidrat: 2.7 gr
  • Protein: 1.2 gr
  • Yağ: 1 gr
  • Lif: 6.6 gr
Kısık Ateş
Kısık Ateş
Moderatör

Yorumlar

Bu gönderiye henüz yorum yapılmamış.

Benzer Yazılar

Aç Gezenler
Aç Gezenler
AG Creative
Siyez Bulguru Tarihçesi ve Yapılışı

Geçmişi 10.000 yıl öncesine dayanan Siyez Bulguru...

23B Görüntüleme
Eyüp Kemal Sevinç
Eyüp Kemal Sevinç
EKS Mutfak - Kurucu Şefi
Balık & Deniz Ürünleri Ve Anadolu'da Kış Hazırlıkları

İyi malzeme ve iyi bir şef ile lezzetli yemek kaçınılmaz oluyor.

15B Görüntüleme
Cheesecake Nedir ve Nereden Gelmiştir?

Cheesecake, krema veya sürülebilir kıvamdaki peynirlerden yapılan bir tür tatlıdır. Soğuk ve sıcak cheesecake arasındaki farklar nelerdir?

29B Görüntüleme