Blog

Brokoli Faydaları Nelerdir?

Vitamin ve mineral bakımından zengin olan, hayati sağlık problemlerinde risk düşürücü destekler sağlayan brokolinin faydaları nelerdir? Brokoli nasıl tüketilir, zayıflamaya etkisi var mıdır?

Brokoli Faydaları Nelerdir?
Paylaş
  • 8B
  • 10
  • Kaydet

Brokoli Faydaları Nelerdir?

Lahanagiller ailesinin küçük sebzesi olan brokoli, küçük yeşil ağaç formuyla sayısız sağlık desteğine sahiptir. Brokoli, yüksek lif oranıyla diyet listelerinin ve sağlıklı yaşam rutinlerinin en çok tüketilen sebzelerinden biri sayılıyor. Brokoli ülkemizde hem çok sevilen hem de çekimser kalınan sebze grubundan aynı zamanda. Oysaki fırında, buharda, yağda birçok şekilde pişirilebilen, çiğ olarak salatalara eşlik eden brokoli, herkesin mutlaka yemesi gereken bir şifa deposu! Özellikle bebeklerde, gelişim çağındaki çocuklarda, sağlıklı beslenme programı yapan yetişkinlerde brokoli tam bir süper gıda desteği veriyor. Brokoli folik asit, A, B1, B2, B3, B6, C, K vitaminleriyle birlikte potasyum, kalsiyum, demir, proteinleri içeriyor. Peki, vitamin ve mineral bakımından zengin olan, hayati sağlık problemlerinde risk düşürücü destekler sağlayan brokolinin faydaları nelerdir? Gelin, sağlık deposu brokoliyi birlikte inceleyelim.

Vücut direncini destekler

Brokoli, lahana, karnabahar gibi birçok sebze hastalıklara karşı vücut direncini artırmaya ve riskleri azaltmaya yönelik destek sağlar. Brokoli vitamin ve mineral değerleriyle vücudun ihtiyaç duyduğu sağlık desteğini verir. 

Kemik ve diş sağlığını destekler

Kalsiyum dostu brokoli, kemik ve dişlerin ihtiyaç duyduğu kalsiyum mineraliyle önleyici, koruyucu destek verir. Brokoli, kalsiyum ve kemik destekçisi K vitaminiyle kemik erimesi riskine karşı da destek sağlar, kemiklerin gücünü artırmaya yardımcı olur.

Kilo vermeye yardımcı olur

Önemli lif kaynaklarından olan brokoli, düşük kalorisi, yüksek tok tutucu özelliğiyle tam bir diyet sebzesidir. Diyet yaparken brokoli yemek hem tok tutmaya, iştah kontrolü sağlamaya hem bağırsakların çalışmasına hem de gereksinim duyduğunuz vitamin ve mineral alımını gerçekleştirmeye yardımcı olur.

Kalp sağlığını destekler

Brokoli lifli içeriği, vitamin ve mineralleriyle kalp dostudur. Özellikle barındırdığı potasyum, kan basıncını düzenlemeye ve damar gerginliğini azaltmaya yardım ederek kan akışını destekler.

Cilt ve saç sağlığına iyi gelir

Sağlıklı, parlak, gür ve dayanıklı saçlar için gerekli olan B vitamini, brokolide ideal seviyede bulunur. Brokoli saç kalitesini artırmaya, dökülmesini kontrol etmeye ve saç derisini korumaya destek sağlar. Brokolideki C vitamini ise cilt kalitesini artırmaya ve yaşlanma etkilerini yavaşlatmaya yardımcı olur.

Göz sağlığını destekler

Brokolide bulunan değerli bileşenler zeaksantin ve lutein, göz sağlığını destekler. Bu iki önemli bileşen, antioksidan özelliğiyle gözleri destekler, görme yetisini güçlendirmeye yardımcı olur.

Brokoli Suyunun Sağlığa Etkisi

Brokoli suyu, brokoliyle yapılan fit içecekler, smoothie tarifleri oldukça destekleyicidir. Brokoli suyu, sindirim sistemini hareketlendirmeye ve düzenlemeye yardımcı olur. Düzenli içildiğinde iştah kontrolü sağlamaya, zayıflamaya yardımcı olur.Brokoli suyunu hazırlamak için yarım kilo kadar brokoli yeterlidir. Tencereye yarım kilo kadar brokoliyi koyup üzerini biraz geçen suyla 5 – 6 dakika kaynatın. Brokolinin suyunu süzün ya da blender ile brokoliyi suyla özleştirip için. Ancak aşırı tüketim ve süreklilik zarar verebileceği için brokoli suyu detoksunu beslenme uzmanınıza danışmadan yapmayın. 

Brokoli Nasıl Tüketilir?

Brokoli genellikle haşlanarak tüketiliyor. Ancak çiğ şekilde salatalara ya da farklı tariflere eklenip kullanılabiliyor. Haşlama ya da buharda pişirme en sağlıklı brokoli tüketim şekli olarak dikkat çekiyor. Özellikle ek gıdaya geçen bebek ve çocuk beslenmesinde brokolinin haşlama ya da buharda pişirilmesi öneriliyor. Brokolinin besin değerini koruması için buhar yöntemini tercih edebilirsiniz. Brokoliyi fırında da pişirebilir, zeytinyağı ve limonla soslayarak aromasını zenginleştirebilirsiniz. Öte yandan ise çorba ve soslarda ana malzeme olarak kullanabilirsiniz.

Brokolinin Zayıflamaya Etkisi Nedir?

Brokoli tokluk hissi veren hafif aromalı tadıyla diyet listelerini destekliyor, sağlıklı beslenmek isteyenlerin yardımcısı oluyor. Brokoli ideal lif oranı ve düşük kalorisi ile bir porsiyonda dahi doyma hissiyle zengin beslenmeye destek veriyor. Diyet yaparken, diyet yemekleri hazırlarken brokoliyi haşlayarak ya da çiğ şekilde tüketebilirsiniz. Brokoli, içerdiği zengin değerler ve karoten ile fiziksel performansınızı artırmanıza da destek sağlar.

Brokolinin Besin Değeri

100 gram brokolinin besin değeri;

  • Kalori: 26 kkal
  • Karbonhidrat: 2.51 gr
  • Protein: 3.3 gr
  • Yağ: 0.2 gr
  • Lif: 3 gr

Bağışıklık sistemi başta olmak üzre kanser, diyabet, kalp damar hastalıklarının önlenmesinde etkili olmasının yanı sıra anti aging ve vücuttan toksin atımında da etkilidir. K ve C vitamini ile kalsiyum, magnezyum, çinko ve fosfordan zengindir. 

Kısık Ateş
Kısık Ateş
Moderatör

Yorumlar

Bu gönderiye henüz yorum yapılmamış.

Benzer Yazılar

Aç Gezenler
Aç Gezenler
AG Creative
Siyez Bulguru Tarihçesi ve Yapılışı

Geçmişi 10.000 yıl öncesine dayanan Siyez Bulguru...

22B Görüntüleme
Eyüp Kemal Sevinç
Eyüp Kemal Sevinç
EKS Mutfak - Kurucu Şefi
Balık & Deniz Ürünleri Ve Anadolu'da Kış Hazırlıkları

İyi malzeme ve iyi bir şef ile lezzetli yemek kaçınılmaz oluyor.

15B Görüntüleme
Cheesecake Nedir ve Nereden Gelmiştir?

Cheesecake, krema veya sürülebilir kıvamdaki peynirlerden yapılan bir tür tatlıdır. Soğuk ve sıcak cheesecake arasındaki farklar nelerdir?

29B Görüntüleme