Blog

Hünnap Faydaları Nelerdir?

Hünnap Güney Asya’ya özgü bir meyve ağacı olsa da günümüzde tüm dünyanın bildiği modern bir meyve olarak tezgâhları süslüyor. Hünnap faydaları ve zararları nelerdir? Günlük hünnap tüketim miktarı ne olmalıdır?

Hünnap Faydaları Nelerdir?
Paylaş
  • 5B
  • 8
  • Kaydet

Hünnap Faydaları Nelerdir?

Son yılların popüler meyvesi hünnap, cehrigiller ailesine ait yaz meyvesidir. Çekirdekli, yuvarlak formdaki hünnap, Çin hurması olarak da biliniyor. Taze ya da kurutulmuş tüketilen meyve, geleneksel tıpta geniş yer tutuyor. Hünnap Güney Asya’ya özgü bir meyve ağacı olsa da günümüzde tüm dünyanın bildiği modern bir meyve olarak tezgâhları süslüyor. Hünnap meyvesi A ve C vitaminleri; potasyum, magnezyum, fosfor, kalsiyum mineralleri içeren lifli ve bol antioksidanlı özelliğiyle sağlığı desteklemeye hazır. O zaman gelin hünnap faydaları nelerdir, sağlığa etkileri nedir inceleyelim, öğrenelim. İşte hünnap faydaları;

Enerji ihtiyacını karşılar

Hünnap enerji dostu bir meyvedir. Yoğun tempoya sahip kişiler ve diyet – spor programına uyanlar için hünnap enerji ihtiyacını karşılamaya yardımcı olur. Hünnap yüksek enerji içeriğiyle sporcuların yaşamını ve kilo kontrolü yapabilmelerini destekler.

Bağışıklık sistemine destek sağlar

Vitamin ve mineraller bağışıklık sisteminin destekçileridir. Hünnapta bulunan A ve C vitamini; magnezyum, potasyum, fosfor, kalsiyum mineralleriyle birleşerek bağışıklık sistemini güçlendirmeye yardımcı olur.

Kalp sağlığını destekler

Hünnap içerdiği besin değerleriyle sağlıklı kalp dolaşımının yardımcısıdır. Hünnaptaki besin değeri kalp sağlığını korumaya ve riskleri düşürmeye destek sağlar. Hünnap kalbi desteklerken aynı zamanda hücre sağlığını korumaya ve kanı temizlemeye yardımcı olur.

Beyin sağlığına iyi gelir

Hünnap stres ve kaygı bozukluğuna destek olduğu için beyin sağlığını korumaya ve uyku kalitesini artırmaya da yardımcı olur. Antioksidanlar, beyin sağlığını korumaya yardımcı olur, uyku problemlerinin azalmasına destek sağlar.

Sinir sistemini destekler

Hünnap yoğun antioksidan desteğiyle sinir sistemini destekler. Antioksidanlar stresi, depresif ruh halini uzaklaştırmada yardımcı rol üstlenir. Zihinsel sağlığı canlandırmaya destek olan hünnap, düzenli fakat ideal porsiyonlarda tüketilmelidir.

Diş ve kemik sağlığına yardımcı

Diş sağlığında kalsiyum, fosfor gibi önemli mineraller destek verir. Hünnap fosfor ve kalsiyum desteğiyle hem dişleri hem de kemik sağlığını korumaya yardımcı olur. Kalsiyum, kemik gelişimini destekler, kemik erimesi gibi çeşitli kemik rahatsızlıklarını önlemeye yardım eder.

Hücre sağlığını destekler

Hünnap iyi bir antioksidan kaynağıdır. Herkesin antioksidan desteğine ihtiyacı vardır. Hünnap içerdiği antioksidan desteğiyle sağlığı korumaya, riskleri düşürmeye ve önleyicilik sağlamaya yardımcı olur.

Cilt ve saç sağlığını destekler

Cildin sağlıklı ve dinamik görünmesi için sadece kozmetik bakımı yeterli değildir. Hünnap içerdiği bileşenlerle cilt sağlığını destekler. Cildin hücre onarımını destekleyen hünnap, barındırdığı antioksidanlarla hem saç hem cilt yapısını korumaya yardımcı olur.

Sindirim sistemine iyi gelir

Lifli besinlerin sindirim sistemine destek sağladığı artık kabul edilen bir gerçektir. Hünnap lifli yapısıyla sindirim sistemini çalıştırmaya ve rutine sahip olmasına yardımcı olur. Hünnap hazımsızlığı önlemede ve bağırsakları çalıştırmada faydalı bir destek sağlar.

Günlük Hünnap Tüketim Miktarı Ne Olmalı?

Hünnap yaş, kuru, toz ya da çay formunda tüketilebiliyor. Beslenme uzmanları günlük hünnap tüketim miktarını bir porsiyon ile sınırlandırıyor, alerjik bünyeler ve ilaç kullanan kişiler için doktora danışmadan tüketmeyin önerisinde bulunuyor. Peki, günde kaç adet hünnap yenilebilir? Beslenme uzmanlarına göre 4 adet hünnap bir porsiyona tekabül ediyor. Günlük bir porsiyon hünnap tüketilmesi öneriliyor.

Hünnap Zararları

Hünnap faydaları sağlığı destekleyici özelliklerle dikkat çekiyor. Peki, hünnabın zararları nelerdir? İşte hünnap tüketimine dair bilmeniz gereken yan etkiler;

  • Hünnap aşırı tüketildiğinde sağlık problemlerine yol açabilir. Dikkatli tüketilmesi önerilir.
  • Gebelikte ve emzirme döneminde hünnap tüketimi yapılabilir ancak bu kişilerin doktoruna danışmadan tüketmemesi önerilir.
  • Kronik rahatsızlığı olan ya da ilaç kullanan kişilerin hünnap tüketmeden önce doktoruna danışması önerilir.
  • Çocuklar için hünnabın ne derece faydalı olduğu net değildir. Bu nedenle çocuklara hünnap yedirmeden önce doktora danışılması önerilir.
  • Hünnap bazı kişiler için alerjik bir meyvedir. Küçük – büyük fark etmeksizin alerjik reaksiyonlara sebebiyet verebilen hünnap, reaksiyon görülmesi halinde tüketilmemeli, doktora gidilmelidir.

Hünnap Besin Değeri

100 gram hünnabın besin değeri;

  • Kalori: 79 kkal
  • Karbonhidrat: 20.23 gr
  • Protein: 1.2 gr
  • Yağ: 0 gr
  • Lif: 10 gr

Yüksek lif ve düşük kalorili olan hünnap çok iyi bir sağlıklı atıştırmalıktır. Yüksek oranda C vitamini içeriği ile antioksidan ve bağışıklık destekleyici olarak yer alır. Potasyum içeriği ile elektrolit dengesini ve kas konstrüksiyonunda etkilidir.

Kısık Ateş
Kısık Ateş
Moderatör

Yorumlar

Bu gönderiye henüz yorum yapılmamış.

Benzer Yazılar

Aç Gezenler
Aç Gezenler
AG Creative
Siyez Bulguru Tarihçesi ve Yapılışı

Geçmişi 10.000 yıl öncesine dayanan Siyez Bulguru...

22B Görüntüleme
Eyüp Kemal Sevinç
Eyüp Kemal Sevinç
EKS Mutfak - Kurucu Şefi
Balık & Deniz Ürünleri Ve Anadolu'da Kış Hazırlıkları

İyi malzeme ve iyi bir şef ile lezzetli yemek kaçınılmaz oluyor.

15B Görüntüleme
Cheesecake Nedir ve Nereden Gelmiştir?

Cheesecake, krema veya sürülebilir kıvamdaki peynirlerden yapılan bir tür tatlıdır. Soğuk ve sıcak cheesecake arasındaki farklar nelerdir?

29B Görüntüleme