Blog

Kasım Ayı Sebzeleri Nelerdir?

Sıcak havaların geride kaldığı ve iştahların açıldığı Kasım ayında hangi sebzeleri yiyebileceksiniz? Kasım ayı sebzeleri vitamin ve mineral açısından neler içerir? İşte Kasım nimetleri…

Kasım Ayı Sebzeleri Nelerdir?
Paylaş
  • 3B
  • 5
  • Kaydet

Kasım Ayı Sebzeleri

Ispanaktan şalgama, kerevizden bal kabağına kadar şifa dolu bir Kasım ayı geldi. Kasım ayı sebzeleri zengin lezzetinin yanı sıra faydalı içeriğiyle dikkatleri üzerine toplar. Peki, havaların kesinlikle serinlediği, sıcak havaların geride kaldığı ve iştahların açıldığı Kasım ayında hangi sebzeleri yiyebileceksiniz? Kasım sebzeleri vitamin ve mineral açısından neler içerir? O zaman birlikte Kasım’da sofraları süsleyecek sebzeleri inceleyelim, faydalarını yakından görelim. İşte Kasım nimetleri.

Pırasa

Kasım ayı sebzeleri bağışıklık sisteminin en lezzetli destekçileri olabilir. Pırasa A, C, K vitaminiyle vücut direncinin artmasına yardımcı olur. Magnezyum, potasyum, kalsiyum, demir, fosfor gibi önemli minerallerle sağlığınızı destekler. İltihap oluşumunu azaltabilir. Şişkinliğe ve hazımsızlığa iyi gelir. Düşük kalorisi ve lifli yapısıyla zayıflamaya yardımcı olur. Cildin temizlenmesine destek sağlar. Kolajen üretimini destekler, erken yaşlanma belirtilerini azaltabilir.

Karnabahar

C ve K vitaminleri desteği veren karnabahar aynı zamanda kalsiyum, potasyum, magnezyum, mangan mineralleri içerir. Lifli bir yapıya sahiptir. Bağırsak hareketlerini artırabilir. İştah kontrolü sağlayabilir. Kan şekerini dengelemeye yardımcı olabilir. Zayıflamaya destek sağlayabilir. Kalp sağlığını destekleyebilir.

Ispanak

B, C, E vitaminleri ile magnezyum, demir, kalsiyum mineralleri içeren ıspanak, kış mevsiminin keyifli geçmesine yardımcı olur. Ispanağın kalorisi düşüktür. Salatalarda, tencere yemeklerinde, hamur işinde ve içeceklerde sıklıkla kullanılır. Göz sağlığını destekler. Demir desteği verir. Kalp sağlığını korumaya yardımcı olur. Zayıflama sürecine destek verir. Damar hastalıkları riskini düşürmeye destek sağlar.

Kereviz

Kereviz maydanozgiller familyasına ait Kasım ayı sebzesidir. A, C, D, E, K vitaminleri; potasyum, sodyum, fosfor, kalsiyum ve magnezyum mineralleri içerir. Kerevizin hem kendisi hem sapı sağlığa destek verir. Bağışıklık sistemini güçlendirebilir. Gut hastalığına iyi gelebilir. Ödem atmaya yardımcı olur. Sindirimi destekler. Soğuk algınlığı, grip gibi kış hastalıklarına karşı koruma sağlayabilir. Mideye iyi gelir, hazımsızlığı önleyebilir. Beyin sağlığını destekler. İyi tuz desteği verir.

Lahana

Salatalarda, turşularda, çorba ve yemeklerde lahana sezonu başladı. Lahana A, B ve C vitaminleri; magnezyum, potasyum, kalsiyum, sodyum gibi destekleyici mineraller içerir. Lahana kabızlığı önlemeye yardımcıdır. Posalarıyla bağırsakların çalışmasına yardımcı olur. Ödem atılmasına destek olur, zayıflama sürecini destekler. Bağışıklık sistemini güçlendirebilir.

Şalgam

Şalgam turpgiller ailesinin leziz bir üyesidir. A, B, C, K vitaminleri ve kalsiyum, potasyum mineralleri içerir. Kemik sağlığına destekçidir. Kalp ve damar sağlığının ise koruyucu yardımcısıdır. Toksinlerden arınmaya destek verir. İdrar söktürücü özelliğiyle ödem attırabilir. Sindirim sisteminin düzenlenmesine ve kabızlık probleminin azalmasına destek sağlar. Soğuk algınlığına iyi gelir. Anemi rahatsızlığına iyi gelir, tedaviyi destekler. Astım ataklarını azaltabilir. Çok düşük kaloriye sahiptir, diyette keyifle tüketilebilir.

Turp

Beyaz, kırmızı ve kara renklerine sahip olan turp ideal bir C vitamini kaynağıdır. Ayrıca A, B6, E, K vitaminleri ve demir, çinko, magnezyum, bakır, potasyum, kalsiyum, manganez mineralleri içerir. Lif ve antioksidan desteği verir. Bağışıklığı destekler. Cildin iyileşmesine yardımcı olur. Guatr rahatsızlığına iyi gelir, iyot desteği verir. Kalp sağlığını destekler. Kan basıncını dengelemeye yardımcı olur.

Pazı

C ve K vitamini ile birlikte potasyum, magnezyum, çinko, kalsiyum gibi sağlıklı mineraller içerir. Kemik sağlığına iyi gelir, çocukların kemik gelişimini destekler. Saç ve cilt sağlığına destek olur. Demir eksikliğini gidermeye çalışır. Yorgunluk ve halsizlik halini önleyebilir. Basur ve hemoroit rahatsızlığına iyi gelir. Diyabeti destekler. İdrar söktürmeye yardımcı olur.

Bal kabağı

Kışın müjdecilerinden biri olan bal kabağı, A ve C vitamini bakımından zengindir. Ayrıca fosfor, kalsiyum, demir, bakır, magnezyum mineralleri içerir. Metabolizmayı hızlandırmaya yardımcıdır. Düzenli tüketildiğinde sindirimi destekleyebilir. Hücre yenilemeye destek olabilir. Cildin nem destekçisi olabilir. Göz sağlığını koruyabilir.

Kısık Ateş
Kısık Ateş
Moderatör

Yorumlar

Bu gönderiye henüz yorum yapılmamış.

Benzer Yazılar

Aç Gezenler
Aç Gezenler
AG Creative
Siyez Bulguru Tarihçesi ve Yapılışı

Geçmişi 10.000 yıl öncesine dayanan Siyez Bulguru...

23B Görüntüleme
Eyüp Kemal Sevinç
Eyüp Kemal Sevinç
EKS Mutfak - Kurucu Şefi
Balık & Deniz Ürünleri Ve Anadolu'da Kış Hazırlıkları

İyi malzeme ve iyi bir şef ile lezzetli yemek kaçınılmaz oluyor.

15B Görüntüleme
Cheesecake Nedir ve Nereden Gelmiştir?

Cheesecake, krema veya sürülebilir kıvamdaki peynirlerden yapılan bir tür tatlıdır. Soğuk ve sıcak cheesecake arasındaki farklar nelerdir?

29B Görüntüleme