Kısık Ateş
Blog

Kavun Faydaları Nelerdir?

Kendine has kokusuyla evlerimizden eksik olmayan kavunu neden tüketmeliyiz? Ferahlatıcı ve sulu lezzetinin ardında ne gibi faydalar var? Günde ne kadar kavun tüketmeliyiz? Kavunu farklı şekillerde ve farklı tariflerde nasıl kullanabiliriz?

Kavun Faydaları Nelerdir?
Paylaş
  • 6B
  • 5
  • Kaydet

Kavun Faydaları Nelerdir?

Hoş kokusuyla mest eden kavun, yaz boyunca karpuzla birlikte meyve tabaklarının en gözde besinleri olarak karşımıza çıkıyor. Kendine has kokusu ve tadıyla dikkat çeken kavun, zengin besin içeriğiyle meyve saatlerinize eşlik ediyor. Uzmanlar, kavunun sağlıklı içeriğine dikkatleri çekiyor, mevsiminde düzenli tüketildiğinde ne kadar destekçi olduğunu belirtiyor. Yeşil, sarı, beyaz gibi farklı renklere sahip olan kavunun sağlığa faydaları saymakla bitmiyor. Bal tadının, sulu lezzetinin ardında birçok önemli fayda saklanıyor. Peki, kavunun faydaları nelerdir? İşte kavuna dair her şey;

Bağışıklık sistemini destekler

Kavun iyi bir C vitamini meyvesidir. Yaz geldiğinde kavunun vitamin içeriğinden faydalanarak bağışıklık sisteminizi destekleyebilirsiniz. Düzenli tüketimde potasyum ve vitamin C desteği sunan kavun, vücut direncinizi artırmaya, hastalıklara karşı kalkan oluşturmaya yardımcı olur.

Kalp ve damar sağlığını koruyabilir

Kavunun kalp sağlığına önleyici, koruyucu desteği vardır. Kavun tükettiğinizde damar tıkanıklığını önlemeye yardımcı olabilirsiniz. Kavun tansiyonu dengelemeye yardımcı olur, kalp sağlığını destekler, kalp krizi riskini azaltabilir.

Böbrek taşını düşürmeye yardımcı olur

Böbreklerde oluşan kum ve taşın doğal yollarla düşürülmesinde kavun destekleyici bir görev üstlenir. Düzenli kavun tükettiğinizde kavunun sindirim sistemini çalıştırmasına yardımcı olabilir, böbreklerde biriken kum ve taşın düşürülmesini destekleyebilirsiniz.

Cilt sağlığını destekler

Kavunun sulu lezzeti, vitamin içeriği ve değerli bileşenleri tam bir cilt dostudur. Kavun tükettiğinizde cildinizi de desteklemiş olursunuz. Kavun içerdiği güçlü değerlerle cildinizi nemlendirmeye, kuruluğun önüne geçmeye yardımcı olur.

Metabolizmayı hızlandırabilir

Kilo vermek isteyenler için metabolizma hızlandırıcı her besin değerlidir. Kavun, yaz meyveleri arasında metabolizmayı hızlandırıcı desteğiyle öne çıkar. Eser miktarda yenildiğinde zayıflama sürecini destekler, metabolizmayı hızlandırabilir.

Vitamin mineral desteği sağlar

A, B1, B2, B5, C vitaminleri; sodyum, potasyum, bakır, demir, selenyum, fosfat, magnezyum, kalsiyum mineralleri içerir. Fitokimyasallar da içeren kavun, likopen ve beta karoten gibi iki önemli bitkisel bileşene de sahiptir.

Kavunun Zararları

Kavunun zararları ise şöyledir;

  • Yüksek şeker oranı içerir. Şeker hastalarının tüketmeden önce doktoruna danışması gerekir.
  • Su, şeker ve lif üçlüsünden oluşan kavun, mikrop üretimine sebep olabilir. Mikroplar su ve şekere ihtiyaç duyar, kavunda bulunan bolca şeker, meyve sonrası su içildiğinde mikropların yayılmasını hızlandırabilir.
  • Su ve lif oranı yüksek olduğu için fazla tüketimde ishal yapabilir.
  • Şeker oranı sebebiyle kilo alımına sebep olabilir.

Kavun Nasıl ve Ne Kadar Tüketilir?

Kavunu taze olarak dilimleyip tüketebilirsiniz. Günlük 100 gram yani bir dilim tüketim yeterlidir. Kavunu farklı şekillerde, farklı tariflerle kullanabilirsiniz. Şöyle;

Dondurma: Evde dondurma tariflerine çok yakışan kavun, yüksek şeker içeriğiyle dondurmaya ekstra şeker ya da tatlandırıcı koymayı gerektirmez, lezzetli ve sağlıklı ev yapımı dondurma tüketmenizi sağlar.

Meyve suyu: Kavun yüksek su oranıyla şahane bir meyve suyu olabilir. Katı meyve sıkacağında ya da komposto şeklinde değerlendirip ev yapımı lezzetli meyve suları hazırlayabilirsiniz.

Smoothie: Sporcuların çok sevdiği doyurucu, enerji verici smoothie’lere yaz boyu kavun ekleyebilir, kavunun tatlı tadından ve enerjisinden yararlanabilirsiniz.

Reçel: Kavun reçeli çok yaygın olmasa da kendine has leziz bir reçel tadına sahiptir. Yaz geldiğinde, tam mevsiminde seçeceğiniz kavunlarla kış boyu yiyebileceğiniz hafif reçeller hazırlayabilirsiniz.

Kavun Kilo Vermeye Yardımcı Olur Mu?

Kavun yüksek lif ve su içeriğine sahiptir. Bu yönüyle bağırsakları harekete geçirmeye yeterli gibi görünüyor ancak kavundaki şeker oranı unutulmamalıdır. Kavun, sindirim sisteminin düzenlenmesine, bağırsakların çalışmasına destek olur, sağlıklı bakteri gelişimine zemin hazırlar. Yüksek enerji desteğiyle ise günlük fiziksel performansınızı artırabilir. Ancak kavun kesinlikle yağ yakıcı bir meyve değildir. Sadece enerji vererek zayıflama sürecinizi destekleyebilir. Aşırı kavun tüketimi vücudunuza zarar verebilir, kilo almanıza sebep olabilir. Eser miktarda günlük beslenmenize dahil edebilir, destekleyici özelliğinden yararlanabilirsiniz.

Kavun Besin Değeri

100 gram kavunun besin değeri;

  • Kalori: 28 kkal
  • Karbonhidrat: 6.58 gr
  • Protein: 1.11 gr
  • Yağ: 0.1 gr
  • Lif: 0.9 gr
Kısık Ateş
Kısık Ateş
Moderatör

Yorumlar

Bu gönderiye henüz yorum yapılmamış.

Benzer Yazılar

Aç Gezenler
Aç Gezenler
AG Creative
Siyez Bulguru Tarihçesi ve Yapılışı

Geçmişi 10.000 yıl öncesine dayanan Siyez Bulguru...

23B Görüntüleme
Eyüp Kemal Sevinç
Eyüp Kemal Sevinç
EKS Mutfak - Kurucu Şefi
Balık & Deniz Ürünleri Ve Anadolu'da Kış Hazırlıkları

İyi malzeme ve iyi bir şef ile lezzetli yemek kaçınılmaz oluyor.

15B Görüntüleme
Cheesecake Nedir ve Nereden Gelmiştir?

Cheesecake, krema veya sürülebilir kıvamdaki peynirlerden yapılan bir tür tatlıdır. Soğuk ve sıcak cheesecake arasındaki farklar nelerdir?

30B Görüntüleme