Blog

Kivi Faydaları Nelerdir?

Günlük C vitamini ihtiyacının büyük bir bölümünü tek başına karşılamaya yardımcı olan kivi, daha birçok sağlık desteğinde bulunur, yaşam kalitenizi artırabilir. Kalorisi düşük, besin değeri yüksek kivinin sağlığa faydaları nelerdir?

Kivi Faydaları Nelerdir?
Paylaş
  • 4B
  • 5
  • Kaydet

Kivi Faydaları Nelerdir?

Kivi, egzotik meyveler ailesinin mayhoş tada sahip küçük bir üyesidir. Kuzey Çin’den tüm dünyaya yayılan kivi, Türkiye’de en çok Sinop ilinde yetiştirilir. Dışı kahverengi, içi yeşil lezzetli meyve besin değerleri açısından kıymetlidir. A, C, E, K vitaminleri ile çinko, kalsiyum, magnezyum, potasyum içerir. Günlük C vitamini ihtiyacının büyük bir bölümünü tek başına karşılamaya yardımcı olan kivi, daha birçok sağlık desteğinde bulunur, yaşam kalitenizi artırabilir. Kalorisi düşük, besin değeri yüksek kivinin sağlığa faydaları nelerdir inceleyelim.

Cilt güzelliğini destekler

Cildin sağlıklı ve genç görünmesinde üstün rol oynayan kolajen, belli bir yaştan sonra üretimini durdurur. Kivi gibi besinler cildi destekleyerek kolajen üretiminin devam etmesini sağlar. Kivi cilt için çok yönlü bir çalışma sergileyebilir; antioksidan, C vitamini, kolajen desteği verir, cildin daha güzel ve sağlıklı görünmesine yardımcı olur. Kivinin sürekli desteği cilt dokusunu iyileştirebilir, kırışıklık oluşumunu önleyebilir.

Kabızlığı giderebilir

Kivinin sindirim sistemine faydaları rahatlatıcı ve düzenleyici şeklindedir. Besinlerin sindirimini kolaylaştırmaya yardımcı olur, bağırsak hareketlerini artırabilir. Bu sayede kabızlık, hazımsızlık ve şişkinlik problemlerinin daha az yaşanmasına destek olur. Kivi düzenli ve dengeli tüketimde kabızlık problemini giderebilir, müshil etkisi gösterebilir.

Uyku kalitesini artırabilir

Yapılan araştırmalar kivinin uyku kalitesini artırdığını göstermiştir. Kivide bulunan serotonin ve folat, yetişkinlerde uyku süresini artırmaya yardımcıdır. Kivideki C ve E vitamini oksidatif stresi azaltarak uyku kalitesini destekler. Uyku bozukluğu yaşayan kişiler uyumadan bir saat önce bir porsiyon kivi yiyerek uyku sürelerini artırabilir.

Kaynak: https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/2032903

Bağışıklık sistemini güçlendirebilir

Kivi zengin bir C vitamini kaynağıdır. Kivideki C vitamini günlük ihtiyacın büyük bir bölümünü karşılamaya yardımcı olur. Kividen alınan yoğun C vitamini bağışıklık sistemini güçlendirmeye, hastalıklara karşı koruyucu kalkan oluşturmaya destek sağlar.

Kalp sağlığını koruyabilir

Kivi ideal oranda lif ve potasyum içerir. Kalp sağlığını destekleyen bu iki önemli bileşen, kalbi hem rahatsızlıklardan hem de inme, felç gibi risklerden korumaya yardımcı olur. Potasyum kalbin ihtiyaç duyduğu koruyucu desteği verirken aynı zamanda yüksek tansiyonu dengelemeye yardımcı olur.

Göz sağlığını destekleyebilir

Kivi gözdeki görme bozukluklarını önlemeye yardımcı olan doğal besin desteklerinden biridir. Düzenli yenildiğinde gözleri dış etkenlerden korumaya çalışır. Katarakt ve benzeri yaşla birlikte ortaya çıkan rahatsızlıklara yakalanma riskini azaltabilir.

Solunum yollarını rahatlatabilir

Kivi yüksek oranda C vitamini içerir. C vitamini bağışıklık sistemini destekleyip hastalıklara yakalanma riskini düşürmeye yardımcı olur. Aynı zamanda astım, kronik öksürük, nefes darlığı gibi rahatsızlıkları rahatlatmaya çalışır, daha kolay nefes almaya destek olur.

Diyette Kivi Tüketimi: Kivi Zayıflatır Mı?

Günde kaç kivi yenilebilir? Diyet yaparken kivi tüketim miktarı kaç olmalıdır? Beslenme uzmanları günde iki adet kivi tüketilebileceğini belirtir. Sonbahar – kış meyvesi olan kivi, günlük tüketildiğinde bağışıklık sistemini destekler, hastalık riskini azaltmaya yardımcı olur. Peki, kivinin zayıflamaya desteği nedir? Kivi sağlıklı ve kalıcı kilo vermek için destekleyici bir meyvedir. Sindirim sistemini düzenlemeye yardımcı olur, düşük şeker ve kalori oranıyla diyetinizi destekler. Kivinin yağ yakma özelliği bulunmaz ancak tokluk hissi vermeye yardımcıdır. Diyet yaparken lif desteğinden kesintisiz yararlanmak kilo vermeyi kolaylaştırabilir, sindirim problemlerini azaltabilir. Bu yüzden kivi ideal porsiyonlarda tüketilirse kilo aldırmaz, beslenmenizi destekler.

Kivi Tüketim Önerileri

  1. Yeterince olgunlaşmış kiviyi yedikten sonra kabukların iç kısmını cildinize, ellerinize maske yapabilirsiniz.
  2. Kivi smoothie tarifleri için mükemmel bir aromadır. Armut, elma, ıspanak, kivi karışımından leziz bir sağlıklı içecek hazırlayabilirsiniz.
  3. Evde dondurma ya da meyveli buz küpleri yapabilirsiniz.
  4. Yaz salatalarınıza aromatik lezzet kazandırmak için kivi ekleyebilirsiniz.
  5. Ferah bir içecek istediğinizde kiviye mango, çilek gibi eşlikçi lezzetler ekleyerek hafif bir kokteyl hazırlayabilirsiniz.
  6. Paslarınızı süslemek, gerçek meyve jölesi yapmak için olgun kiviler kullanabilirsiniz.

Kivi Besin Değeri

100 gram kivinin besin değerleri;

  • Kalori: 61 kkal
  • Karbonhidrat: 14.6 gr
  • Protein: 0.14 gr
  • Yağ: 0.5 gr
  • Lif: 3 gr
Kısık Ateş
Kısık Ateş
Moderatör

Yorumlar

Bu gönderiye henüz yorum yapılmamış.

Benzer Yazılar

Aç Gezenler
Aç Gezenler
AG Creative
Siyez Bulguru Tarihçesi ve Yapılışı

Geçmişi 10.000 yıl öncesine dayanan Siyez Bulguru...

22B Görüntüleme
Eyüp Kemal Sevinç
Eyüp Kemal Sevinç
EKS Mutfak - Kurucu Şefi
Balık & Deniz Ürünleri Ve Anadolu'da Kış Hazırlıkları

İyi malzeme ve iyi bir şef ile lezzetli yemek kaçınılmaz oluyor.

15B Görüntüleme
Cheesecake Nedir ve Nereden Gelmiştir?

Cheesecake, krema veya sürülebilir kıvamdaki peynirlerden yapılan bir tür tatlıdır. Soğuk ve sıcak cheesecake arasındaki farklar nelerdir?

29B Görüntüleme