Blog

Şubat Ayı Meyveleri Nelerdir?

Şubat ayında hangi meyveleri tüketeceksiniz? Meyvelerin sağlığınıza etkileri nedir? Düzenli meyve tüketiminin yaşamınıza katkısı nelerdir? O zaman kış meyvelerini birlikte keşfedelim.

Şubat Ayı Meyveleri Nelerdir?
Paylaş
  • 2B
  • 5
  • Kaydet

Şubat Ayı Meyveleri

Şubat ayı meyveleri kış mevsiminin keyifli ve lezzetli geçmesine destek olur. Bolca C vitamini desteği veren Şubat meyveleri; ekşi, tatlı, acı, mayhoş tadıyla hem meyve tabaklarını hem meyve suları ve fit içecek tariflerini zenginleştirir. Şubat boyunca yiyebileceğiniz meyveler, içerdiği vitamin ve mineral yönüyle sağlığınızı destekler. Peki, Şubat ayında hangi meyveleri tüketeceksiniz? Meyvelerin sağlığınıza etkileri nedir? Düzenli meyve tüketiminin yaşamınıza katkısı nelerdir? O zaman kış meyvelerini birlikte keşfedelim.

Portakal

C vitamini deposu kış aylarının vazgeçilmez meyve klasiklerinden biridir. Bağışıklık sistemini destekler, kış hastalıklarına karşı koruma sağlamaya yardımcı olur. Beyin sağlığını destekler, hafızayı güçlendirmeye destek sağlar, Alzheimer riskini düşürmeye çalışır. C vitamini desteğiyle cilt sağlığına iyi gelir, cilt lekelerine ve yaralarına karşı yardımcı olur. Kalp ve damar sağlığını korumaya yardımcıdır.

Mandalina

Şubat meyvesi mandalina ekşi ve tatlı türleriyle kış mevsiminin lezzetlendirir. C vitamini desteği verir. Bağırsakların düzenlenmesine ve daha aktif çalışmasına yardımcı olur. Cildi başta güneş ışınları olmak üzere çok yönlü korumaya çalışır. Yaşlanma belirtilerini azaltmaya ve cildin nem bariyerini desteklemeye yardımcı olur. Bağışıklık sistemini güçlendirir, hastalıklara karşı koruma sağlar.

Ayva

Ayva C vitamini deposudur. Dayanıklı yapısıyla öksürüğe iyi gelir. Kronik öksürük problemini gidermeye çalışır, boğazın yumuşamasına katkıda bulunur. Kabızlığı gidermeye yardımcı olur. Bağırsakların düzenlenmesine ve sindirim problemlerinin önlenmesine destek sağlar. Kötü kolesterole karşı mücadele eder, dengelenmesine yardımcı olur. Sağlıklı kilo vermeye destek sağlar; şişkinlik, hazımsızlık, gaz problemlerini azaltmaya yardım eder.

Kumkuat

Kumkuat ya da kamkat, kış meyvesidir. Minik ve oval formuyla pürüzsüz yapıya sahiptir. C vitamini ve lif yönünden zengindir. Kalsiyum, demir, bakır, çinko, potasyum ve manganez mineralleri içerir. Bağışıklık sistemini destekler. Obezite riskini düşürmeye yardımcı olur. Saç ve cilt sağlığını korumaya yardımcıdır. Kemik ve diş sağlığını korumaya destekçidir. Antiseptik özelliktedir, böcek ısırıklarının üstüne sürüldüğünde iyileşmeyi destekler. Sinir sistemini destekler.

Limon

Tatlı, tuzlu, kahvaltı, ana yemek, meze, içecek tariflerinin lezzet destekçisi limon kış boyunca en iyi haliyle sofraları destekler. Bağışıklık sistemini güçlendirmeye yardımcı olur. Cilt sağlığını korumaya, beslemeye yardım eder. Saç sağlığını destekler. Sindirim problemlerini azaltabilir, kabızlığı önleyebilir. Ağız ve diş sağlığını destekler, ferah bir nefese kavuşmaya yardımcı olur. Demir emilimini artırmaya destek olur.

Muz

Magnezyum, fosfor, potasyum, selenyum, fosfor mineralleri ve C vitamini desteği veren muz, aynı zamanda ideal bir lif kaynağıdır. Mide problemlerinin giderilmesine yardımcı olur. Bağırsak hareketlerini düzenleyebilir. Kilo verme sürecini destekler, tokluk süresinin artmasına yardımcı olur. Kalbe potasyum desteği verir, riskleri düşürmeye çalışır. Hafızayı destekler. Günlük enerji ihtiyacını karşılamaya yardımcı olur.

Greyfurt

Demir ve kalsiyum mineralleri içeren, C vitamini desteği veren greyfurt, aynı zamanda güçlü bir antioksidan kaynağıdır. Bağışıklık sistemini güçlendirmeye destek olarak kış hastalıklarına karşı koruma sağlayabilir. Sindirimi destekler özellikle uzun süren kabızlık problemlerinin azalmasına yardımcı olur. Lifli yapısıyla bağırsakları düzenleyebilir. Cilt ve beyin sağlığına destek olur.

Elma

A, B6, C, E, K vitaminleri içeren elma, lifli bir besindir. Ekşi – tatlı lezzet türlerine sahiptir. Kış boyu meyve, meyve suyu, pasta – tatlı aroması gibi farklı tatlarla tüketim imkânı verir. Ağız ve diş sağlığına iyi gelir. Isırılarak yendiğinde diş temizliğine yardımcı olur. Cildi nemlendirmeye destek olur. Bağırsakları düzenlemeye destekçidir. C vitamini yönüyle cildi destekleri kırışıklıkları önlemeye yardımcı olur.

Nar

C ve K vitamini ile kalsiyum ve magnezyum desteği verir. Tanecikli yapısıyla hem meyve olarak hem de şerbet, şurup olarak tüketilebilir. Yemeklerden salatalara kadar kullanılabilir. Cilt ve kemik sağlığını destekler. Alzheimer riskini düşürmeye çalışır. Bağışıklık sistemini güçlendirmeye yardımcı olur.

Avokado

A, C, E, K vitaminleri; fosfor, çinko, demir, bakır, manganez, magnezyum; Omega – 3 yağ asitleri içerir. Avokado besin değeri açısından destekleyicidir, yaşam kalitesini artırmaya yardımcı olur. Özellikle ek gıdaya geçişten sonra bebek ve çocukların sağlıklı büyümesine yardımcıdır. Göz sağlığını destekler. Ağız kokusunu önlemeye yardımcı olur. Kalp sağlığını destekler. Sağlıklı yağ alımını destekler. Regl döngüsünü düzenlemeye yardımcı olur. Sindirim sistemini destekler, bilişsel sağlığı korumaya yardımcı olur. Kolesterolü dengelemeye yardımcıdır.

Armut

A, B, C, K vitaminleri yönünden engin olan armut, düzenli tüketildiğinde sindirim sisteminin daha aktif çalışmasına yardımcı olur. Lif desteğiyle kabızlığı, şişkinliği ve hazımsızlığı önlemeye destek sağlar. Kilo verme sürecini destekler. Kemik gelişimini destekler, kemik sağlığını korumaya yardımcı olur.

Kısık Ateş
Kısık Ateş
Moderatör

Yorumlar

Bu gönderiye henüz yorum yapılmamış.

Benzer Yazılar

Aç Gezenler
Aç Gezenler
AG Creative
Siyez Bulguru Tarihçesi ve Yapılışı

Geçmişi 10.000 yıl öncesine dayanan Siyez Bulguru...

22B Görüntüleme
Eyüp Kemal Sevinç
Eyüp Kemal Sevinç
EKS Mutfak - Kurucu Şefi
Balık & Deniz Ürünleri Ve Anadolu'da Kış Hazırlıkları

İyi malzeme ve iyi bir şef ile lezzetli yemek kaçınılmaz oluyor.

15B Görüntüleme
Cheesecake Nedir ve Nereden Gelmiştir?

Cheesecake, krema veya sürülebilir kıvamdaki peynirlerden yapılan bir tür tatlıdır. Soğuk ve sıcak cheesecake arasındaki farklar nelerdir?

29B Görüntüleme