Blog

Zeytinyağı Faydaları Nelerdir?

Zeytinyağı kaliteli beslenmede en çok önerilen yağ türü olarak sağlıklı yaşamın destekçisidir. Peki, doğanın mucizesi zeytinyağının sağlığa faydaları nelerdir? Zeytinyağı türleri, zeytinyağı tüketimine dair en çok sorulan sorular ve yanıtları şöyledir…

Zeytinyağı Faydaları Nelerdir?
Paylaş
  • 4B
  • 6
  • Kaydet

Zeytinyağı Faydaları Nelerdir?

Zeytinyağı sebze yemeklerinin ve salataların lezzet sırrı, etin ise yumuşacık destekçisidir. Akdeniz ve Ege mutfağında sıklıkla zeytinyağı kullanılır, yiyeceklere hafif aroma kazandırdığı için özenle tüketilir. Zeytinyağı üretiminde de dikkat çekici bir yere sahip olan ülkemiz, geleneksel ve modern Türk mutfağında zeytinyağına geniş yer verir. Zeytinyağı kaliteli beslenmede en çok önerilen yağ türü olarak sağlıklı yaşamın destekçisidir. Peki, zeytinyağının sağlığa faydalarını yeterince biliyor muyuz? Yediğiniz yağı tanıyarak daha ideal bir beslenme rutini oluşturabilirsiniz. İşte zeytinyağının lezzetinde saklı olan faydalar.

Kardiyovasküler hastalıklara karşı koruma sağlayabilir

Akdeniz tipi beslenmede yoğun tüketime sahip olan zeytinyağı, kalp ve damar hastalıklarına yakalanma riskini düşürmeye yardımcı olur. Zeytinyağındaki tekli doymamış yap asitleri kalp ve damar sağlığını destekler, riskleri minimize etmeye çalışır.

Mide hastalıklarından korunmaya yardımcı

Ülser, reflü, gastrit gibi mide rahatsızlıklarında zeytinyağı destekleyici rol oynar. Düzenli ve ideal miktarlarda tüketildiği zaman mide hastalıklarına karşı koruma sağlayabilir. Zeytinyağı midedeki asit yoğunluğunu azaltmaya yardımcı olur, rahatsızlık riskini düşürmeye çalışır.

Sindirim sistemini düzenlemeye destekçi

Sindirim sisteminin düzenli çalışması için her gün zeytinyağı tüketmeye dikkat edebilirsiniz. Düzenli yağ alımı ile bağırsakların hareketi artırılabilir, sindirim daha kolay hale gelebilir. Zeytinyağlı yemekler bağırsaklardaki posanın geçişini kolaylaştırmaya destek sağlar, kabızlık probleminin oluşmamasına yardımcı olur.

Kemik gelişimini destekler

Zeytinyağı A, D, E, K vitaminleri; fosfor, potasyum, kalsiyum mineralleri içerir. Kemik gelişimi için değerli olan besin değerleri, gelişim sürecini olumlu yönde destekler, ilerleyen yaş grubunda gelişen kemik erimesi riskini düşürmeye yardımcı olur.

Kolesterol seviyesini destekler

Tekli doymamış yağ asitleri kötü kolesterol (LDL) seviyesini düşürmeye yardımcı olur. İyi kolesterol (HDL) seviyesini ise yükseltmeye destek olur.

Zeytinyağı Türleri

Zeytinyağı natürel, rafine, riviera olmak üzere üç ana türe ayrılır. Her türün yapımı, özellikleri, lezzeti farklılıklar taşır.

Natürel zeytinyağı: Zeytin ağacından toplanan zeytinlerin en doğal halini muhafaza eden ve ideal ısıda elde edilen zeytinyağı türüdür.

Rafine zeytinyağı: Natürel olarak tüketilemeyen zeytinyağının en ham halidir.

Riviera zeytinyağı: Natürel ile rafine zeytinyağlarının karışımıyla elde edilir.

Zeytinyağı ile ilgili sık sorulan sorular ve yanıtları

Zeytinyağı tüketimine dair en çok sorulan sorular ve yanıtları şöyledir:

Zeytinyağı kızartma yağı olarak kullanılabilir mi?

Uzun yıllardır zeytinyağıyla kızartma yapılır mı tartışmaları sürer gider. Zeytinyağının kızartmaya uygunluğu ile ilgili yapılan bilimsel araştırmalar olumlu sonuçlar sunar. Zeytinyağını tıpkı diğer yağlar gibi kızartmada kullanabilirsiniz. Araştırmalar zeytinyağının 320 dereceye kadar dayanma süresi olduğunu ve diğer yağlardan daha kaliteli sonuçlar verdiğini göstermiştir.

Kaynak: https://www.acs.org/content/acs/en/pressroom/presspacs/2014/acs-presspac-october-22-2014/olive-oil-more-stable-and-healthful-than-seed-oils-for-frying-food.html

Zeytinyağı kilo verdirir mi?

Zeytinyağı içerdiği güçlü bileşenler ve tokluk süresini artırmaya yönelik destekçi yönüyle kilo kontrolü sağlamaya yardımcı olur. Zeytinyağı aynı zamanda yüksek bir enerji kaynağıdır, fiziksel performansın artmasını destekler. Tek başına zeytinyağı ile hızlı kilo vermek mümkün değildir ancak beslenmenize ideal miktarlarda dahil edebilirsiniz. Bir emek kaşığı zeytinyağının ortalama 120 kalori olduğunu bilmelisiniz. Tüketim miktarına dikkat etmeyi unutmayın.

Zeytinyağı içmek sağlıklı mı?

Birçok kişi zeytinyağını sabahları güne başlarken içer, sağlıklı olduğunu düşünür. Uzmanlar bu konuda ortak bir görüşe sahip değildir. Kimi uzman önermezken kimi uzman ise kontrollü şekilde tüketildiğinde sindirim sistemi başta olmak üzere pek çok şekilde sağlığa destek verdiğini belirtir. Ancak bu konuda net sonuçlar veren bir araştırma ya da öneri bulunmamaktadır. Uzmanlar zeytinyağını saf şekilde değil salata, sebze, et yemeklerinde yemeğin ana bileşeni olarak tüketmeyi daha çok önerir.

Zeytinyağı ne kadar tüketilmeli?

Zeytinyağı sağlıklı fakat kalorili bir yağ türüdür. Günlük tüketimde dikkatli olmakta yarar var. Aşırı tüketimde zararlarına maruz kalabilirsiniz. Uzmanlar günlük 1-2 kaşık zeytinyağı tüketimini önerir. Sebze yemeklerinde zeytinyağı kullanılacaksa eğer miktarı abartılmamalıdır.

Kısık Ateş
Kısık Ateş
Moderatör

Yorumlar

Bu gönderiye henüz yorum yapılmamış.

Benzer Yazılar

Aç Gezenler
Aç Gezenler
AG Creative
Siyez Bulguru Tarihçesi ve Yapılışı

Geçmişi 10.000 yıl öncesine dayanan Siyez Bulguru...

22B Görüntüleme
Eyüp Kemal Sevinç
Eyüp Kemal Sevinç
EKS Mutfak - Kurucu Şefi
Balık & Deniz Ürünleri Ve Anadolu'da Kış Hazırlıkları

İyi malzeme ve iyi bir şef ile lezzetli yemek kaçınılmaz oluyor.

15B Görüntüleme
Cheesecake Nedir ve Nereden Gelmiştir?

Cheesecake, krema veya sürülebilir kıvamdaki peynirlerden yapılan bir tür tatlıdır. Soğuk ve sıcak cheesecake arasındaki farklar nelerdir?

29B Görüntüleme